Morotsflingor - bra, dåligt eller mittemellan?

G

Gisburne

Såna dära morotsflingor som man lägger i vatten och sväller innan fording, ungefär som betfor, är de något att hänga i julgran? De är ju enklare att ha att göra med, väger mindre, kräver inte kylskåp och fryser inte sönder på vintern som hela morötter gör, men vad är det bra för egentligen? Finns det ett rekommenderat dagligt intag av morötter som jag har missat?

:cool:
 
Var hittar man det? Vi gav våra hästar det för många år sen och de älskade det. Har inte sett eller hört talas om det på länge. Användningsområde, vi gav det för att det var gott, plus aptithöjande, suveränt på vintern när vanliga morötter fryser.
 
Har såna till min häst. Inbillar mig att dom är bra. Och dom säger ju att vitaminerna finns kvar, så då är de ju bra mycket bättre än färska morötter som bara ruttnar eller fryser.

Köper mina hos TB-djurfoder här i Stockholm. Vet inte vart det finns i övrigt.
 
Tycker oxå dom är bra, och jag köper oxå mina på TB djurfoder i Haninge.
1 kg kostar 65 kronor, men motsvarar 10 kg vanliga morötter.
 
Ger också mina det,mest som aptithöjare,men också för som övriga säger,lite extra vitaminer är aldrig fel.
Köper mina via en zoo-handlare och betalar runt 300 kr för 10 kg.
 
De jag hittade kostar 35 kr/kg flingor och det motsvarar 1,3 kg hela morötter. Vet ej vad det var för märke.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag bor ute på landet med min sambo, en liten villa precis vid en grusväg. Då hade vi inga egna hästar, men 2 hundar. Förra vintern gick...
2
Svar
28
· Visningar
4 753
Senast: mackan
·
Hästvård Det är väl gränsfall i fall detta rör hästvård eller foder men jag lägger tråden här ändå. Pållen det gäller: 75% Trakehner, resten...
2
Svar
20
· Visningar
2 606
Senast: akleja
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 493
Senast: moonstruck
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 169
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp