montésvans

Aninha

Trådstartare
Någon som vet hur man gör en sån flätad "svansknut" som endel montéhästar har? :)
Stod och försökte fläta en igår och det blev inte riktigt bra.

Sv: montésvans

Jag vet hur man gör, men vet inte om jag kan förklara!

Ska försöka!

Dela svansen på mitten nedanför svansroten, håll en del i var hand, börja med att vira den högra delen runt svansroten medsols, sedan den vänstra motsols, det ska hela tiden vara över varandra eller hur man uttrycka det. Fortsätt tills du bara har lite kvar, fläta ihop det vanligt och stoppa ner, vill man vara säker på att det ska sitta så använd isoleringstejp också. Ju tjockare svans desto svårare att få det att hålla!

Liknande trådar

R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
950
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kanske verkar konstigt att jag skriver såhär långt i efterhand, och jag vet inte ens om det går att kontakta dig den här vägen men jag...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: miumiu
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
732
Senast: Ajda
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
636

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka