Montera QuickHitch...

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare lila
  • Startdatum Startdatum
L

lila

Japp, det ska jag göra... (eg min gubbe). Men jag förstår inte riktigt... Jag har alltid kört med "vanliga" selar och inte lagt ner allt för mycket tid och energi åt att se hur fästena ser ut. :)
Nu ska vi montera QH-fästen på både sulky och rockard och jag vet ju var de bör sitta men den här nylonbands-stumpen som följer med var sitter den ? och hur ?
Kan jag få en bra beskrivning eller tom en bild ? :bow:

den är ju istället för säkerhetsremmen...sätt den på skalmen bara så att du kan fästa den i tömringarna sen, alternativt kan man ha en lös rem som man snor runt så att det håller om fästena "hoppar" ur....

Vad har ni för sulky? Kolla upp om ni får montera QH på den!

Pga många olyckor, så har jag hört att man inte får montera QH på äldre vagnar. och att återförsäljare för vagnen bör/ska göra det......

Vet såna som blivit utkörda av ekipagekontrollanten på banorna och dom har fått fixa ny vagn för att få starta!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 490
Senast: Saeta
·
T
Trav Hej allihop! Vet inte mkt om sporten och travhästens skötsel som sådan. Men har nu fått travfolk alldeles inpå mig och är lite frågande...
Svar
8
· Visningar
1 764
Senast: martha
·
Körning Har nu skaffat en shettis till min 3½ åriga dotter, och jag tänkte hjälpa till att motionera honom genom att köra honom:) Har tidigare i...
Svar
2
· Visningar
1 417
Senast: Bubbaz
·
Hundhälsa Hunden och jag springer idag mellan 5-7 km och jag googlade av rent intresse efter just hur man tränade hunden i kondition. Men det...
Svar
5
· Visningar
4 543
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dagens nagellack!
  • Valet i USA
  • Secret Santa 2024

Hund, Katt, Andra Djur