Monte kval

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Montéryttare
  • Startdatum Startdatum
M

Montéryttare

Då var det dax, nu ska lill-hästen monté-kvalas på onsdag :banana: det värsta är att jag är 170 och hästen ser ut som ett russ vilket lär leda till endel "snack" men men, vad sjutton hästen kan juh springa 22.5 utan några som hellst problem så det ska juh inte vara nå problem med tiden om inte jag gör nån miss :D Så håll nu tummarna för mig o lill tanten, att allt går vägen.. :rofl:

Sv: Monte kval

Men vad kul... :) Jag minns hur det såg ut när jag tävlade galopp på shettisen, inget kan se värre ut. :o Var alldeles för lång men vägde nästan ingenting. :D

Själv tänker jag testa ett riktigt distansjobb under sadel nästa vecka, men jag måste ju fixa mig en licens innan jag kan fundera på kval. Jag har ingen aning om när licenskursen är inplanerad i år men den brukar vara på våren.

/// ghost

Ja inte blev man nöjd, lyckades få runt henne trots hälta på 23.8 godkänd. Men jag hade hellre sett att hon var fräsch och kunde ha lagt i lite extra växlar men men.. Hon blev juh gdk iaf så det får man vara glad för :smirk: Vet bara inte vart hältan sitter.. lite jobbigt! Har inflammation i armbågen vet jag, men tror det kommer bakifrån ... ja ja, får se.. tiden lär utvisa vart det sitter...

Varför kvalar du en häst som har en inflammation och dessutom tros vara halt?? Verkar otroligt korkat... :mad:

Ina79 skrev:
Varför kvalar du en häst som har en inflammation och dessutom tros vara halt?? Verkar otroligt korkat... :mad:

Jag sa det till tränaren och då han kommer ut o tittar så går hon 2 varv utan problem! Han anser att jag har fel och går tillbaka in i stallet... Dagen innan körde han och då var hon inte ett dugg halt!

Equiterapeften sade att det inte är något problem med armbågen om man masserar upp den regelbundet och värmer ordentligt.

Sen att jag tyckte hon var halt(känner hästen utan o innan) var en sak med veterinären rapporterade inte och tränaren såg ingen hälta. Nu dagarna efter ser eller märker han ingen hälta heller, och hel/ren/iskall i benen... Ingen vet vad det var eller är för fel på henne... men jag har mina misstankar...

Men som sagt tiden får utvisa, ibland måste man "provocera fram" vissa saker, det är synd men så är det.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 974
Senast: a1agnlju
·
T
Ridning Vi har fastnat och jag vet inte hur vi tar oss vidare. HJÄLP! Vi köpte i jan/feb ett litet russ. Jättesnäll och en helt fantastisk...
Svar
8
· Visningar
1 500
Islandshäst Hej! Jag har en islandsvalack som är av den typen att han lätt spänner sig och blir lite stressad, har tränat MYCKET avslappning, att...
Svar
6
· Visningar
1 902
Trav Har köpt en ny häst som tyvär inte kan trava fortare än 35-tempo:confused: Denna häst köpes i första hand som avelsto då stammen är...
Svar
12
· Visningar
2 357
Senast: Millie Trotter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka