Monté - hur många utbildningslopp?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare enanna
  • Startdatum Startdatum
E

enanna

Någon som vet ungefär hur många utbildningslopp man rider på montélicenskursen? Det står inte på hemsidan. Det står bara att kursen håller på i 4 mån. Rider man en gång i veckan i fyra månader? Isf måste jag nog vänta tills nästa vår istället. Måste införskaffa egen transport innan jag kan få med mig hästen till banan såpass ofta:crazy:

tack på förhand!

Sv: Monté - hur många utbildningslopp?

jag går licens nu vi rider 1 gång i veckan.
det är 15 tillfällen och vi får 1p på voltningen och 0.5 på loppet man skall få ihop 15p för att bli godkänd och ett tillfälle med autostart som är obligatorisk.

lycka till.... det är skitkul!

Har också gått kursen och vi behövde ha 10 av 15 godkända lopp, vi red varje vecka. Jätteroligt. Är nu godkänd men har inte startat ännu pga. skadad häst. Nu är hon på g igen och det blir nog start inom någon vecka!

Jag tror olika banor har upplägget på lite olika sätt men grundregeln är väl att man ska ha 10 godkända utbildningslopp. Men innan du ens får börja rida utbildningsloppet brukar det vara ca 5 träffar/utbildningstillfällen utan häst, när alla regler och grunderna ska läras.
För att få bättre och mer specifika svar på dina frågor, kontakta din bana.

Lycka till, oavsett om du börjar nu eller vid ett senare tillfälle! :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 146
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 707
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 844
Senast: Lhas
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 050
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka