"Monstret"

A

Alazan

Har äntligen hittat en medryttare till min lilla b-ponny, perfekt eftersom jag är för lång för att rida själv.:( Kör ju honom annars, men tyckte att han skulle bli glad av lite variation :) Vanligtvis brukar turen börja med ett "nu-ska-jag-vända-hem-moment", men bara man är med och säger ifrån så lyssnar han sen. Och vad tror ni han gör med min lilla ryttare!? Kastar sig om i full trav. Smart! Inte...Så ser man den lilla "djävulen" försvinna med ungen bort i fjärran medan man själv står hjälplös med glada tillrop. Sedan avslutar han det hela med två bockningar så att ungen får smaka på snön också :crazy: Vad gör man? Något tips? Man borde kunna ge sånna där små ponnier något piller så de växer och blir stora, för saken är den, att han verkar inte så överdrivet fötjust i barn heller...Men, men, vi ger inte upp, vi provar imorrn igen! :banana:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: "Monstret"

Du kanske ska ge några tips till din medryttare hur hon ska ha "kontroll" på shettisen

Började din medryttare gråta? eller inte alls, i varje fall ska man ge mycket bröm till medryttaren det stärker h*ns självförtroende jätte mycket jag minns själv när jag var mindre att få goda rod och beröm ifrån häst ägaren hjälper mycket

Känner precis igen det där. Har själv ett russ som inte är så lätt att hitta en tuff och duktig medryttare på. Och inte hjälper det att man har nån vuxen som rider honom då och då. När jag rider honom är han som en liten ängel, men han känner så fort det är nån som är yngre som han kan göra vad han vill med.

om hästen bockar kan du ju sätta på en såndär instänning som man brukar ha på små hästar för att dom inte ska bocka, finns på H**ks kan vara en början så medryttaren inte flyger av i allafall...

Jag blev nog lite "lurad" angående min lilla medryttare. Hon skulle ju hjälpa mig för att hästen är lite stökig, och jag behövde någon som klarar av honom och kan lära han någonting. Men hon var ju som en nybörjare.:crazy: Försöker komma med tips och uppmuntran men hon tar inte till sig det, så länge hon står på marken lyssnar hon, men så fort hon sitter på hästen så gör hon det inte. :( Hade henne med när jag red en av mina andra pållar, hade också ett extra rep och ponnyn som handhäst, OM han nu skulle få för sig att vända hem. Det försökte han ju också, men det gick ju inte när jag höll i han, men jag är inte nöjd ändå. Måste ju ha någon som lyssnar och hanterar hästen på samma sätt som man själv...Sen finns det ett problem till. När man kör så är han jätte känslig och lyssnar bra, men vid ridning så blir han seg och hård i munnen och lyssnar inte alls :confused: Var och köpte lite nya bett igår för att prova om det blir bättre, men det konstiga är att han går bra med bettet vid körning. Skulle helst ha bettlöst, men man vill ju inte testa typ hackamore om det sitter en okunnig person på ryggen som rycker och sliter...:( Nä, jag får söka efter en vuxen dvärg eller något sånt...skulle helst rida honom själv, men jag e ju lite lång...:crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka