V
Vakanjaheta
Nu har min lilla tjej som jag har haft i 2 månader börjat testa ordentligt... på ridbanan gör hon inte annat än att försöka springa ifrån arbetet.. ännu... men ute är hon HEMSK! Hon stannar slänger sej, stegrar, hoppar, bockar... ja de känns som hon gör ALLT för att slippa.. Igår när jag red var det så mkt att jag hoppade av och gick rundan istället för att rida... det var verkligen obehagligt! jag vet att det är fel att ge upp, men jag ville inte riskera någonting på just det stället där hon höll på då det var ett dike med vatten precis brevid! jag vill ha tips och hjälp med vad jag ska göra!? hjälper nh-övningar??? jag tränade lite när jag gick med henne igår att hon skulle följa mej utan att ja drog i henne och höll på .. och det gick faktiskt hyffsat bra! tycker ni att jag ska hlla på lite så innan jag rider? Jag har just nu ingen aning om vad jag ska göra :S jag vill ju verkligen rida henne och hon är UNDERBAR förrutom när hon får sina "ryck"... Skulle vilja ha alla tips som bara går !? Kan ni några bra NH-övningar???
Tack för mej
Tack för mej
Senast ändrad av en moderator: