Möglig skinnjacka

Villasukka

Trådstartare
Hittade en av mina skinnjackor i en påse på gården idag, den hade nog hamnat i helt fel påse.. Vet inte riktigt om det är äkta eller fuskskinn heller och nu är den så övertäckt med mögel att formen knappt kan anas. Är allergisk mot mögel så jag var tvungen att kasta ut den i regnet igen. Men finns det något sätt att rädda den eller ska jag kasta den direkt? Tänkte om en maskintvätt på någon temperatur kanske fungerar utan att tvättmaskinen blir äcklig? :D
 
Sv: Möglig skinnjacka

Toppen! Men om jag ändå ska kasta (tror inte jag orkar börja gnugga den med ättika) så kan jag lika gärna kasta den i maskinen. :D Tycker dock den ser lite svartare och fräschare ut efter en dag med ösregn därute.
 
Sv: Möglig skinnjacka

Nja, vill du verkligen ha en massa mögelsporer i den maskinen som du sen ska tvätta dina omögliga kläder i?
Iofs, det räcker antagligen med att köra en tom maskin i 90 grader efteråt för att döda de. Tror jag.
 
Sv: Möglig skinnjacka

Kl

Det är bara att köra en 90-95 tom maskin efter, så är alla spår borta, och är du osäker, så kör två tomma maskiner!
 
Sv: Möglig skinnjacka

Den ligger kvar på bron :o vattenpumpen brann och tråden glömde jag bort.. Nu är dock tvättmaskinen igång så imorgon blir det test :)
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 380
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 700
Senast: cassiopeja
·
L
Hästhantering Jag vet inte vad jag ska göra längre, känns som att jag har försökt allt. Islandsvalack, 25 år. Född på island Vi har haft den...
2
Svar
26
· Visningar
3 799
Senast: Sar
·
Hästhantering Har sökt i flera lastningstrådar men hittar inte svaren jag söker så startar en ny lastningstråd. Problemet med min häst är bland...
2
Svar
28
· Visningar
3 604
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp