Mögel i barnvagnstyget

Emmah.S

Trådstartare
Plockade fram den tilltänkta vagnen till lillen idag, tänkte att det va lika bra att tvätta upp den nu så det är gjort. Ser till min stora besvikelse att tyget blivit lite mögligt, plockade isär hela liften och kastade in allt i tvättmaskinen. Men, nu när maskinen vad klar så var fortfarande inte dom svarta fläckarna i åkpåsen borta. Gnuggade in med galltvål och snörde in den i maskinen igen och hoppas på att den blir ren nu, när det är lite mindre i maskinen. Ska trots allt tvätta allt en sväng till sen...

Vad gör jag annars?! Törs jag öht använda tyget när det blivit mögel på det trots att fläckarna försvinner vid tvätt?! Eller blir det att bita i det sura äpplet och köpa en ly lift då det inte bara var åkpåsen som var lite möglig innan tvätt?! Tyget får ju tyvärr bara tvättas på 40 grader, lämna in på kemtvätt?! Vill ju för gudsskull inte att lillen ska bli sjuk....

Sv: Mögel i barnvagnstyget

Möglet är inte hälsovådligt, men du får knappast bort de svarta prickarna, tyvärr.

Försök att behandla med ättika, låt det dra några timmar och tvätta efteråt. Annars, om fodret är vitt kan du "dutta" ren klorin på varje prick med en tops och sedan tvätta som vanligt efteråt

Har i ren panik tvättat allt 3 gånger, 2 gånger i 40 grader och 1 gång i 60 grader och faktiskt, dom svarta prickarna är nästan helt borta, bara om man vet att dom finns där ser man dom. Men du är helt säker på att det inte är farligt?! Fast iofs, hur skulle det gå till efter 3 tvättar =)

Klä om vagnen i ett snyggt tyg :idea:.

Funderar jag på att göra på en av mina, lite pilligt och lär ta nån dag men helt klart värt det med tanke på hur coolt det är med "egen" design :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 497
Senast: Calmiche
·
Relationer Efter att jag läste den andra tvättstugetråden så började jag fundera på vad som är förväntat i en tvättstuga- om man bortser från att...
Svar
19
· Visningar
1 246
Senast: tolksele
·
Utrustning Åh, jag behöver hjälp! Jag får inte rent mina vita helskodda ridbyxor. Fick lerstänk på låren på dem igår och det går fasen inte...
Svar
5
· Visningar
3 673
Senast: Emmae__
·
Träning Det är rätta ordet att beskriva unghästen vi har hemma. Han är civiliserad. Pigg o vaken, känslig o lättmanövrerad men hela tiden...
Svar
3
· Visningar
700
Senast: Nussikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama