Moderatorer

Lindsen

Trådstartare
Jag bara undrar om ni som är moderatorer sitter hela dagarna och läser alla inlägg som görs här?? Hur hinner ni med det isåfall??
:confused: Här och var kommer ett inlägg ifrån en moderator när det behövs... ;) Är bara nyfiken på hur det fungerar :angel:

Sv: Moderatorer

Det har jag också funderat på? Hur tusan de hinner med att hålla reda på oss "olydiga" härinne. ;)

Jag tror inte att dom sitter och lusläser allt som skrivs, dom får nog gå rätt mycket på anmälningar från användare. Men det är verkligen ett jättejobb dom gör ändå:bow:

Jag sitter här heeeela dagarna... Ja, nästan faktiskt!

Jobbar som systemutvecklare så det är lätt att snegla in lite då och då och kolla läget.

Och ja, rapporter är guld värt, men de räcker inte hela vägen utan man måste hänga med lite i diskussionerna också. Det är därför det är så svårt att moderera forum där man inte är intresserad av ämnet.

Övriga moderatorer får svara för sig, på Bukefalos-hjälp, för det är dit tråden åker nu... :D

/ullo

De sitter säkert i ett mörkt rum med vissna gardiner och 23 använda kaffekoppar runt skärmen och ser rad efter rad som skrivs här på forumet. Kanske springer en snabbis på toa då och då eftersom kaffe är vätskedrivande:smirk: stämmer det?

Jag bara undrar om ni som är moderatorer sitter hela dagarna och läser alla inlägg som görs här?? Hur hinner ni med det isåfall??
:confused: Här och var kommer ett inlägg ifrån en moderator när det behövs... ;) Är bara nyfiken på hur det fungerar :angel:

Som min ärade kollega ullo skriver: anmälmningar, instinkt, miniluckor i arbetet och en väl beprövad moderadar. Jag brukar dessutom använda mig av svar/läs-kvoten för att upptäcka potentiella åtgärdspunkter. Slutligen vill jag påstå att det på "mina" forum inte behövs så där förfärligt mycket arbete just nu. Användarna sköter sig över lag väldigt bra!

jaha, nu börjar det klarna! Jag vill veta mer! Finns det inga fler moderatorer som kan berätta??

Jag är halvt sjukpensionär efter en stallolycka för 8 år sen, så jag har rätt mkt fritid... som jag delar med parenteserna, vänner, hästen, katten, datorn och sängen.

Men nu är det ju så, att faderator har mixat ihop oss moderatorer i lite moderatorteam, så vi har mkt hjälp av varandra. :bow: Och så av den handfull användare som också använder den lilla varningstriangel i felaktiga eller mysko trådar och inlägg. :bow::bow:

Och så av den handfull användare som också använder den lilla varningstriangel i felaktiga eller mysko trådar och inlägg. :bow::bow:

Så det är inte så många som gör det alltså? Själv försöker jag anmäla om det är något som jag på direkten ser inte platsar på forumet (ex. annonser/reklam). Sedan är jag väl själv inte perfekt och det har nog hänt att jag själv brutit mot någon regel någon gång, men jag får skylla på att vissa regler är lite luddiga.:angel:

Förresten, när jag ändå är igång och skriver: ser ni moderatorer vem som har anmält ett inlägg?

Jag är här inne i mån om tid och oftast blir det rätt många timmar.
Jobbar natt så jag har mycket ledigt.

På mina forum börjar det ordna till sig efter ommöbleringen på forumet.

:bow: :bow:
Ni som sköter er är GULD värda.

ni som skickar synpunkter är GULD värda.

Det är som tur är mertalet av användare som är skötsamma och som gör Buke till ett härligt forum - utan ER vore det inte lika roligt :love:

KL

Lite OT men... Jag har fått för mig att moderatorerna har ett eget litet underforum, och jag är såå nyfiken. :D Hur ser det ut? Vad diskuteras där?

Där diskuteras mest olika trådar som vi är osäkra på hur vi ska hantera. Hur vi ska bedöma gränsfall med hänsyn till forumreglerna och sånt.

Och så semestrar förstås, vem som har semester när så vikarierna vet när de ska kliva in och moderera istället för ordinarie moderatorn.

Ahh! Ett parallet Bukeuniversum :D.

Jag måste säga att jag är väldigt imponerad av ert moderatorers arbete. Det är ett ganska så stort jobb att hålla reda på alla inlägg.

Ett stort :bow: till erat arbete.

Det var mycket intressant att få en inblick hur arbetet bedrivs "bakom kulisserna".

Mvh

Tora

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
497
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 556
Senast: Tilly_85
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
484
Senast: Krålus
·
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
472

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka