Sv: Moderator/administratör fråga
Omväxlande, att sitta framför datorn dagarna i ända? Jag hoppas att du är ironisk. :smirk:
När jag var den första att bli tillfrågad av Gunnar att bli chatmaster och moderator, var jag helpensionär efter en hästolycka och mitt självförtroende var i botten och jag kände mig värdelös som person. Därför blev jag faktiskt GLAD och tyckte att det var en ÄRA att få hjälpa till på en av Sveriges största hästdiskussionsforum. Och första två åren, satt jag nog som klistrad vid datorn upp emot 10-12 timmar om dygnet... när jag inte åt, sov eller tränade på rehab. Det var ju HÄR på nätet jag hade mina vänner kvar. Många av vännerna irl hade backat
, eftersom jag gick med rollator, eller krycka... inte orkade vara igång lika mkt och värst av allt, skulle undvika hästar... Men här på nätet, var jag ju en i gänget oavsett
, för här behövde man inte springa runt och bära tunga saker
.
Men allt eftersom åren gick opererades jag och tränade igång mig så pass att jag kunde fortsätta mina studier. Då gick mitt bukefalosande ner till så där 6-8 timmar... Och sen uppfylldes en mångårig dröm. Jag skaffade HÄST
och då gick bukefalostiden ner till ca 4-6 timmar.
Förra våren, började jag JOBBA IGEN
. Halvtid på ett naturvårdsprojekt. Jätteroligt. Att då hinna med träning, häst, jobb och att vara med släkt och vänner tar en hel del tid. Men jag kan nog säga att jag fortfarande håller mig på bukefalos runt 4-5 timmar om dagen.
Med de tio år som har gått med bukefalos, har Gunnar plockat in fler moderatorer, sedan jag blev chatmaster och moderator 1999 (om jag inte minns fel), och jag tycker att vi är ett glatt och sammansvetsat gäng, som även om vi aldrig har träffats... Tulip har jag träffat...och Jadzia... och jag trivs alldeles YPPERLIGT som moderator på Bukefalos. Och vill faktiskt inte för allt i världen vara utan min tid här bland många människor som blivit mina vänner.
Man kan snacka om att jag får abstinens om jag är från nätet mer än en helg...