Mocka i ... ?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Minishettis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 654
M

Minishettis

Finns det några regler på att man måste mocka i en hage eller i en lösdrift?

Det är väl hälsosammast om man gör det för då blir det mindre risk att hästarna får mask? Stämmer det? :confused:

Tacksam för svar! :bow:

Sv: Mocka i ... ?

Renhållning
Du ska hålla rent i stallet och i andra förvaringsutrymmen för hästar. Du ska göra rent och gödsla ut stallet minst en gång varje dag. Om du har ett system för djurhållningen som är uppbyggt för andra rutiner men som ger god hygien går det också bra. Du ska hålla ströbäddar och ströade liggplatser torra. Strömedlet ska vara lämpligt för hästar och ha bra kvalitet. Du ska rengöra stallet noggrant minst en gång varje år.

KÄLLA: SJV

http://www.sjv.se/amnesomraden/djurveterinar/djurskydd/hastar.4.b1bed211329040f5080002447.html

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 220
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 274
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 360
Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
926
Senast: Lucifer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka