Mobilskal, gummi eller plast?

Ceta

Trådstartare
Har köpt en ny mobil och behöver i samband ned detta ett nytt skal. Det skal jag haft hittills är av ett gummi liknande material (dvs lite mjuk och böjligt). Jag har hört att detta ska vara den bästa typen för att skydda telefonen. Jag är INTE intresserad av tygskal ned "flärp" framför skärmen, utan endast sådana som täcker baksidan och "kramar runt skärmen".

Nu till min fråga. Har hittat massa anfrätta skal i hårdplast. Vill gärna beställa ett sådant, men inte om det innebär större risk att telefonen pajar. Vad har ni för erfarenheter?

Jag tycker "mjukare" och "hårdare" skal fungerar likabra. Eller ja, lika dåligt.

MVH
Dressyrtjejen - Mobilmarodören som lyckats ha sönder 7 mobiler på 2,5 år... :angel:

Kombinationen av mjukt och hårt material tror jag på, de har olika skyddsegenskaper som kompletterar varandra. Mitt favoritskal från Ot*erbox har just den kombinationen, det har räddat mina mobiler många gånger.

Kombinationen av mjukt och hårt material tror jag på, de har olika skyddsegenskaper som kompletterar varandra. Mitt favoritskal från Ot*erbox har just den kombinationen, det har räddat mina mobiler många gånger.
Du får lov att skriva it fabrikatet utan asterisk, det bryter inte mot forumteglerna :) Gör gärna det så jag kan gå in på den sidan och kolla!
Vet inte om jag sett skal i kombination tidigare!

Jag har bara haft hårda skal när jag använt skal och föredrar såna. Jag tänker att de tar upp smällen lika bra, men att skalen då riskerar spricka istället. Jag har haft sönder ett skal, men telefonen var finfin efter olyckan.

Det skal jag använder och är väldigt nöjd med är Otterbox Commuter. Deras Defender är ännu mer stryktåligt men betydligt klumpigare.

Jag har haft både plast- och silikonskal till min telefon. Använder numera i princip bara plastskal eftersom telefonen då är lätt att stoppa ner i fickan, den glider ner utan problem.

(Det var väldigt svårt att inte formulera det så det blev konstigt :rofl: Varning! Jag är trött! "Med plast är det lätt att slida ner telefonen i fickan", "med silikon blir det inget bra glid")

Låter som jag kan våga beställa ett plastskal då :D Tycler gummi/silikondkalet har varit bra då det ger ett väldigt bra grepp (mindre risk att tappa), men får hoppas den inte blir för hal med plastskal.

Låter helt klart som en förbättring att lättare få ner den i fickan iaf, @Pancakes :D

Jag har ett plastskal som jag köpte för 1,5 år sedan för 80 spänn, som slit och släng tills jag hittade ett siliconskal till min Z3. Det hänger i fortfarande, är inte så snyggt, men funkar till det det är tänkt.

Jag har plastskal med tygyta (glitter)
Det tycker jag bäst om.
Då har mobilen ett hårt skydd och man har en yta som inte glider att hålla i. Har även skärmskydd som är som ett extra glas. Den har ett par sprickor som bara syns i vissa vinklar så den har räddat mobilen mest tror jag.
Jag tappar min mobil minst en gång i veckan men än så länge har den hållit.

Otterbox är outstanding. Jag kan inte tänka mig något annat. Sambon la sin iphone på biltaket och därifrån flög telefonen ner i asfalten i 90 km/h. Telefonen var helt hel, inte en skråma och den fungerade utan problem. Det tror jag inte att den hade gjort utan otterboxskalet.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka