Mobilhållare till bilen?

gul_zebra

Trådstartare
Köpte en hållare som var urusel och varken höll i telefonen eller höll sig själv uppe. Nytt försök nu!
Jag funderar på någon av dessa:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/B...or/Universalhallare-for-mobil-etc-2000035936/
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/B...lbehor/Universalhallare-for-mobil-2000040098/
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/B...lbehor/Universalhallare-for-mobil-2000040099/

Är det någon som testat någon av dessa? Eller någon som har andra modeller att rekommendera?
Brukar de här sugproppsmodellerna verkligen fästa överallt eller är det på vindrutan som gäller? Känns som att vindrutan blir långt ifrån eller skymmer sikten.
Helst hade jag haft en som fästs i ventilationsgallren som den jag köpt innan men den funkade som sagt inte alls :meh:

Maken köpte en med sugpropp som har klister på sig. Skulle tro att han hittade den på Webhallen. Det brukar vara så. Man sätter fast telefonen med en (stark!) Magnet. Den går inte genom tjockare skal ordentligt så då får man klä av telefonen men tunna skal är inte problem. Den har suttit ett par år nu i alla fall utan problem.

jag hade en sugproppshållare för länge sedan som inte fungerade alls.
Den här för ventilationsgaller köpte jag i början på januari och är väldigt nöjd, men det är bra att "trycka" in den i gallret varje gång man ska sätta dit mobilen eftersom man lätt drar loss den lite när man tar bort mobilen.
Den håller uppe både sig själv och mobilen i de vinklar jag vill
https://www.kjell.com/se/sortiment/...dad-universalhallare-for-mobil-och-gps-p97251

Gäller bara att komma ihåg att slå av luftflöden för den ventilen. Mobilen mår inte bra av varmluft.

Den här för ventilationsgaller köpte jag i början på januari och är väldigt nöjd, men det är bra att "trycka" in den i gallret varje gång man ska sätta dit mobilen eftersom man lätt drar loss den lite när man tar bort mobilen.
https://www.kjell.com/se/sortiment/...dad-universalhallare-for-mobil-och-gps-p97251
Jag har en liknande och är jättenöjd!

Vi har den översta av dem du länkat från Biltema och är jättenöjda. Vi har en i varje bil och de har aldrig ramlat ned eller något annat. Men då har ju vi dem fästa på vindrutan, jag vet inte om de skulle sitta lika bra på annat material. Jag har dock aldrig upplevt något problem med att ha dem där?

Var en liknande jag köpte. Telefonen gled ur hållaren och hållaren gled av ventilationen :cautious: Sån vore guld annars, jag vill mest kunna kolla gps en gång vart 10e år typ och kanske prata i telefon en gång var 20e år utan att behöva greja med headset så det känns onödigt att ha något bulkigt högre upp.

Vi har den översta av dem du länkat från Biltema och är jättenöjda. Vi har en i varje bil och de har aldrig ramlat ned eller något annat. Men då har ju vi dem fästa på vindrutan, jag vet inte om de skulle sitta lika bra på annat material. Jag har dock aldrig upplevt något problem med att ha dem där?
Det blir inte långt ifrån då? Kan förstås vara något jag bara fått för mig, får kika hur långt bort vindrutan egentligen är :laugh: Men jag har lite svårt att föreställa mig en placering som jag når utan att det skymmer sikten.

Det blir inte långt ifrån då? Kan förstås vara något jag bara fått för mig, får kika hur långt bort vindrutan egentligen är :laugh: Men jag har lite svårt att föreställa mig en placering som jag når utan att det skymmer sikten.
Skymmer sikten tycket jag inte att det gör, man tittar ju liksom brevid/bakom/förbi den helt automatiskt. Vi har den typ mitt på rutan ganska långt ner... Långt ifrån beror ju på bad man gör, jag sitter ju inte och läser tidningen direkt :p Men jag ser bra på gps osv.

Jag har en knepig bil där mobilen inte går att sätta på vindrutan för då blir det för långt bort eller skymmer sikten, och inte har jag något ventilationsgaller heller, plus att jag har ett tjockt mobilfodral så magnethållare funkar inte heller. Så jag valde en sånhär hållare:
https://www.clasohlson.com/se/Telefonhållare-UNISYNK/38-5925
Den fästs med dubbelhäftande tejp under "tassarna". På min bil fastnade den direkt, på min mans bil (han köpte en likadan hållare) så fick vi tvätta instrumentbrädan med lösningsmedel och använda de extra dubbelhäftande tassarna som följde med (plus se till att klistret och bilen bägge två höll rumstemperatur) innan den fastnade. Jag tycker att hållaren känns lite "ömtålig" på något sätt och är alltid lite försiktig när jag tar ur och sätter i mobilen, men den har funkat bra i åtminstone några månader för mig nu så jag måste ändå säga att jag än så länge är helt nöjd.

Jag har en helt vanlig mugghållare som jag sätter telefonen i. :)
Alltså en sån mugghållare som sätts i ventilationsgallret

Jag har en liknande den har (@gul_zebra ) i Pick-up trucken. Jag kan absolut inte ha mobilen ovanpa instrument bradan da min stora telefon skulle tacka for stor del av vindrutan (Ja, jag ar kort:cautious:) men har satt den "frampa" instrumentbradan, under eller vid sidan av, ventilations gallret. Den sitter som berg och den sitter still. Det ar inga problem, som med den gamla mobil hallaren som satt i ventilations gallret, att den liksom "tittar ner" i golvet eller ramlar av.
Nu nar vi ar ute och reser sa anvands mobilen som GPS hela tiden (Google is my friend:p) om vi ska ha en chance att hitta dit vi ska.

Tack för svar! Har suttit ute och klurat lite och provar nog någon av de från Biltema (heja tillgodokvitto när andra produkter varit skit! :p). Vindrutan funkar på min sida, men ultimat vore om telefonen kan sitta i mitten för att lätt kunna laddas under färd utan en sladdhärva i vägen så det får bli den med lite hals i så fall.

Magnet-varianten är lockande annars, men läste att det kan påverka gpsen i vissa telefoner? Någon som vet hur det är med Samsung Galaxy S6 på den fronten?

Tack för svar! Har suttit ute och klurat lite och provar nog någon av de från Biltema (heja tillgodokvitto när andra produkter varit skit! :p). Vindrutan funkar på min sida, men ultimat vore om telefonen kan sitta i mitten för att lätt kunna laddas under färd utan en sladdhärva i vägen så det får bli den med lite hals i så fall.

Magnet-varianten är lockande annars, men läste att det kan påverka gpsen i vissa telefoner? Någon som vet hur det är med Samsung Galaxy S6 på den fronten?

Sa har sitter min, och jag har en liten rund metall platta (en extra stal rund skar skiva till en sadan som man skar tyg med) innanfor skalet pa telefonen (iphone 7+) och det haller super stadigt.
Jag har haft den har i ett par ar och aldrig haft problem med att GPSen varit paverkad, men det ar, som sagt, en iphone.
IMG_4657.webp

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka