Mobilanpassning

Jenka

Trådstartare
Jag surfar mycket på mobilen då jag bla har en bit till jobbet, men nu funkar det inte alls!

Större delen av tiden går det nämligen inte att skriva inlägg, varken svara i tråd eller starta en ny. Textrutan dyker helt enkelt inte upp.

Vet inte om jag är ensam om det här problemet?
Går det att göra något åt?

Nu ÄR ju Buke mobilanpassat, till skillnad från förut. Det låter snarare som om din mobil är problemet. Du har förstås prövat att starta om den och se om det hjälper?

Ska du svara i en tråd och inte vill citera så behöver du ju inte "få upp" skrivrutan, den ligger redan sist i tråden. Men det kanske inte har med ditt problem att göra?

Nej, när problemet dyker upp är inte skrivrutan nederst. Eller dyker upp vid citat osv heller. Det är just det som är problemet.

Mobilen är omstartad ja, det funkar ibland men oftast inte som sagt. Från crome lite bättre.

Går alltså in på samma sätt som dator, inget särskilt för mobil?

Är det så att du loggas ut från mobilen när svarsrutan inte syns?
Enligt uppgift skall opera-webbläsaren ha fungerat sämre med forumet tidigare, men det skulle vara löst på den version vi använder här.
Känns dock som något inte är riktigt rätt med din mobil. Förhoppningsvis kan vi alla lösa det tillsammans :)

Beror kanske på vilken typ av mobil och operativsytem den har samt om flash och java är updaterad?
Min Nokia med Symbian Bella kan ju tex inte använda några appar från Google eller Istore, utan jag får alltid gå via weben för de flesta sidor jag vill titta på.

Jag har samma problem som @Jenka, jag kan inte svara eller skriva i forumet från mobilen, inte heller söka i trådar. När jag trycker på "sök" så kommer jag antingen till kalendern eller medlemslistan. Jag har startat om min mobil, o har Samsung. Jag loggar in på samma vis som jag gör från datorn? Vad gör jag för fel?

Även jag har samsung. Och problemet är inte att jag blir utloggad, för det blir jag inte.
Funkar bättre i chrome än i webläsaren som bara heter Internet, men inte felfritt.

Jag har samma problem som @Jenka, jag kan inte svara eller skriva i forumet från mobilen, inte heller söka i trådar. När jag trycker på "sök" så kommer jag antingen till kalendern eller medlemslistan. Jag har startat om min mobil, o har Samsung. Jag loggar in på samma vis som jag gör från datorn? Vad gör jag för fel?
Det tycker jag verkar jättekonstigt att du hamnar där, det är inte så att du av misstag kommer åt länkar till kalendern eller medlemmar när du försöker söka?

Det tycker jag verkar jättekonstigt att du hamnar där, det är inte så att du av misstag kommer åt länkar till kalendern eller medlemmar när du försöker söka?

Nej, det som händer är att "sök" och "kalender" hamnar ovanpå varandra, så man trycker på båda, o då är det alltså kalendern o medlemmarna som ligger överst. Jag har zoomat så att det inte går att trycka fel o det blir ingen skillnad.

Förstår inte riktigt hur de skulle kunna hamna på varandra då de väl ligger på olika rader, är det den interna sökningen eller google (som inte borde synas på en mobil) du använder när du söker? Är det förstoringsglas-ikonen du klickar på när du vill söka? Har du provat att använda chrome och se om det blir någon skillnad?

När jag varit inne på sidan innan så stod det bara "sök" och det gick inte heller att posta inlägg. Nu gick jag in igen så finns förstoringsglaset (det fanns inte där innan) som funkade att söka med och dessutom så kom nu textrutan upp för att skriva inlägg. Nu nu verkar det fungera, hoppas det fortsätter.

Jag har inte ändrat på något, så jag vet inte riktigt vad detta kan bero på, hoppas att det fortsätter fungera för dig nu.

Liknande trådar

Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
482
Senast: Krålus
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 554
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 942
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 876
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar