Mjuk säng ?

Bonica

Trådstartare
Jag har ont i hela kroppen av min stenhårda säng. Någon som har tips på var man kan köpa en mjuk madrass ? Gärna en sån riktigt mjuk man sjunker ner i ;)
Jag väger bara 50 kg och jag tror min säng är extra fast :/

Flera kompisar har sagt att Ikeas sängar och madrasser är riktigt sköna. De har dock köpt madrass och säng i ett och hur sängen är påverkar ju madrassen och vise versa.

Men för att välja madrass måste du nästan åka till sängaffärer (jysk, Ikea, kungssängen etc.) och helt enkelt testa. Be absolut personalen om hjälp då det är svårt att själv känna vilken som eg är bäst för ens rygg. Själv får jag sjukt ont i ryggen av mjuka madrassen som man sjunker ner i - det känns jättemysigt när jag lägger mig men när jag vaknar har jag riktigt ont! Så själv har jag en medelhård/halvhård madrass.

Jag har någon mjuk säng från Ikea. Jag väger ju betydligt mer än dig. Men de har ju en massa olika.
Sen har jag deras memoryfoam-madrass till också. Har haft Tempur och dyrare säng förr. Men tycker det här funkar utmärkt tom åt min trasiga kropp.
Tycker just memoryfoam-madrass är super för mig. Vet att vissa inte håller med dock.

Åka till en butik som säljer sängar är jättebra.
Det gjorde vi och köpte säng efter våra förutsättningar.

Vi valde en välrenommerade butik där säljarna vet vad de pratar om. Vi blev inte besvikna.

Jag instämmer med @Acto om provliggning och är själv nöjd med tjugo år gamla IKEA Sultan med ny IKEAs bästa bäddmadrass med minnesskum som @VLMF nämner.
Ofta får man vad man betalar för, men ifråga om sängar vete sjutton. Den näst skönaste säng jag sovit i var en tjugo år gammal Hästens som kostade skjortan ny. Men den allra skönaste är köpt på Jysk för några år sedan, en av deras övre mellanklass med bäddmadrass med minnesskum, för kanske en tredjedel av priset för Hästenssängen.

Tack för tipsen 🤗😍😍😍😍
Då blir det att kolla upp ikeas först , trodde IKEA i princip bara hade hårda:)

Jag uppgraderade min halvdana ikeasäng med en mjuk lyxig bäddmadrass från mio och det gjorde enorm skillnad.

Jag har också en jättemjuk säng från Ikea. Inte memoryfoam utan vanlig madrass. Tror det är deras mjukaste säng med mjukaste bäddmadrass på. Den är så sjukt skön!

Jag instämmer med @Acto om provliggning och är själv nöjd med tjugo år gamla IKEA Sultan med ny IKEAs bästa bäddmadrass med minnesskum som @VLMF nämner.
Ofta får man vad man betalar för, men ifråga om sängar vete sjutton. Den näst skönaste säng jag sovit i var en tjugo år gammal Hästens som kostade skjortan ny. Men den allra skönaste är köpt på Jysk för några år sedan, en av deras övre mellanklass med bäddmadrass med minnesskum, för kanske en tredjedel av priset för Hästenssängen.

Jag och särbon (båda med kassa kroppar som börjar känna av sin ålder) är väldigt nöjda med sängarna från Jysk (GOLD-nivå men inte det absolut dyraste). Ok om de kanske inte håller så länge, med tanke på priset är de snabbt avskrivna.

Ikeas sängar är väldigt mjuka. De är också bra på att hjälpa till med vad man behöver.
Jag hade jätteproblem när jag köpte min första säng på IKEA, eftersom deras mjukaste var halvhård (halvmjuk?) och personalen menade att de egentligen inte hade någon säng som var gjord för lättare personer som sov på sidan. Nu är jag tyngre och mer normaltung, men vår senaste säng från IKEA är ändå för hård. Vi har deras bästa och mjukaste och köpte nyligen en Wellpurbäddmadrass som komplement, men det blir inte riktigt bra!

@Bonica kanske mer än som ett svar till kakan89:)

Liknande trådar

Hemmet Om en säng är lite för mjuk hjälper det då att byta bäddmadrass? Det är en kontinentalsäng i ett litet större mått så jag känner inte...
2
Svar
35
· Visningar
815
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: Raderad medlem 149793
·
Kläder & Bli fin Behöver köpa kläder och pga småbarnsliv och sånt har jag ej tid att inventera butiker så jag beställer mest. Men då kan man ju inte...
Svar
4
· Visningar
426
Senast: Eli
·
Hemmet Har självhäftande hylla från Beslag online i duschen (helkaklat) men skiten släpper ju hela tiden. Första gången släppte det efter...
2
Svar
21
· Visningar
772

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka