Mjölk. farlig eller ofarlig?

L

Lazy1

Har en liten fråga. Är det nån som vet om mjölk är farligt onyttigt eller ok att ge till en bedjande schäfer. Ibland när jag tar fram en liten tre dl förpackning klättrar han på mig och vill verkligen ha mjölk. Han tigger väldigt sällan och det beteendet gör mig så full i skratt för han påminner om en katt när han lapar en skvätt mjölk ur skålen.
Vissa ger hunden ost för att pälsen ska hålla sig blank, så mjölk ibland skadar det?:confused:

Sv: Mjölk. farlig eller ofarlig?

Hundar är väl mer eller mindre laktoskänsliga. Han dör säkert inte av lite mjölk ibland, men jag försöker att undvika det. (händer väl att han får något med mjölk i, tex risgrynsgröt, i maten men inte ofta eller stora mängder)

Sv: Mjölk. farlig eller ofarlig?

:rofl: Så det är därför han fiser så illa, tändstickorna håller på att ta slut.:rofl:
Tur att han bara fick en liten skvätt.:D :D :D

Liknande trådar

A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 733
Övr. Hund Låter som en filmtitel, men för mig börjar det kännas som ett problem? Varje gång min Boxer gör ifrån sig så gör hon det två gånger...
2
Svar
24
· Visningar
2 588

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025

Hästrelaterat