Mitt nya rum!

Chili

Trådstartare
Hade för ett tag sen en tråd om min rum-makeover som fick mycket protester, då jag valde att ha svart och rött på väggarna ;) Skolåda, skulle det visst se ut som.

Här är resultatet! Jag är mer än nöjd, helt superglad över mitt rum! Det är 3 svarta väggar och 1 röd. Och en liiiiten röd vägg, sidan av garderoberna. Där hade vi ett jädra gissel, jag skrev RÖD på väggen för att pappa inte skulle måla fel, men det var mest på skämt. Sen gick det inte att måla över texten :eek: Fick gärna lite specialare, men nu syns inget :) Allt vitt i rummet är också nymålat. Gardinerna sydde mamma igår och hängde upp idag, är helt kär i resultatet. Nu ska jag bara ta in en skiva och göra ett skrivbord med mina två byråer som stomme.

Såhär var det innan (fjäsrosa tapeter)
liten1.jpg


liten4.jpg


Närbild på min söta fondtapet

Såhär blev det!
liten5-1.jpg
(tavlan på golvet ska upp på den väggen)

Väggen mitt emot (fönster och dörr är mitt för varandra sas)
liten6-1.jpg


CIMG0992.jpg


Till höger om sista bilden (alltså den svarta väggen på bild 1, 2 och 3) kommer byråer/skrivbord att vara plus två stora Marilyn tavlor som ska upp. Ovanför sängen (utmed långsidan) ska en stor, rödmålad hylla upp och en likadan kommer att stå på golvet nånstans vid blivande skrivbordet.
Så nöjd!
 
Senast ändrad:
Sv: Mitt nya rum!

:D Tack! Var en lite vild chansning med svart men det kändes instinktivt rätt. När vi höll på och målade damp det ner reklamblad från IKEA - och vad var det på nästan alla väggar om inte svart ;) Så jag hävdar att jag till och med är lite modern haha.
 
Sv: Mitt nya rum!

Snyggt! Om jag var du skulle jag bygga ett lite större elementskydd som även skulle få fungera som sängbord :idea:.
 
Sv: Mitt nya rum!

Vad coolt det blev!
(Men hur kunde du välja att måla över fondtapeten med björnarna? ;))
 
Sv: Mitt nya rum!

Hahaha min kompis undrar samma sak :D

soma: Ja jag vet inte riktigt hur jag vill ha det där. Vet inte riktigt hur jag vill ha det öht :p
 
Sv: Mitt nya rum!

Blev riktigt fräckt även om det inte är färgerna jag skulle välja ;) Men varför målade du inte själv? :confused:
 
Sv: Mitt nya rum!

Jo jag målade också :)

living_dead; haha udda förfrågan... Får fundera på det ;)
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 513
Senast: Tjôta
·
Hemmet Äntligen har vi fått tummen ur och börjat göra huset till vårt. Det var nästan ny rustat när vi flyttade in, men oj vad 3 år med...
Svar
1
· Visningar
1 027
Senast: jerseyko
·
L
Hemmet Idag får jag och blivande sambon nycklar till vårat hus så här ska inredas :banana: Men jag har lite problem med sovrummet.. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 267
Senast: Kivina
·
Hemmet Ja vi håller ju då på att göra om mitt rum... Mamma har ungefär 100000 idéer och blir mkt sårad när jag ratar många av dem :angel: Den...
Svar
18
· Visningar
2 335
Senast: Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp