Mitt hjärta brister...

AnnaJL

Trådstartare
..när jag ser hur folk kan behandla sina hundar! Ett par som bor i närheten av oss dricker ganska mycket, eller väldigt mycket. De sitter på pizzerian hela kvällarna, stora delar av dagarna också, och deras lilla strävhåriga tax får sitta utanför! Igår var det -15 när jag var ut på kvällsrundan med min hund, och då satt den lilla taxen där och skällde och skakade! Tycker så fruktansvärt synd om henne!

Jag möter även dem ofta när jag är ute och då brukar taxen skälla på min hund för att hon är rädd och osäker. Då blir det ett jävla liv på hennes ägare, de skriker och rycker i kopplet. Jag vill säga åt dem men vem vet vad de kan ta sig till då:confused: Man ska ju vara lite försiktigt med vad man säger till onyktra människor...

Kan man anmäla dem till nåt? Polisen eller djurskyddet?

Ville bara skriva av mig lite...tack
 
Sv: Mitt hjärta brister...

..när jag ser hur folk kan behandla sina hundar! Ett par som bor i närheten av oss dricker ganska mycket, eller väldigt mycket. De sitter på pizzerian hela kvällarna, stora delar av dagarna också, och deras lilla strävhåriga tax får sitta utanför! Igår var det -15 när jag var ut på kvällsrundan med min hund, och då satt den lilla taxen där och skällde och skakade! Tycker så fruktansvärt synd om henne!

Jag möter även dem ofta när jag är ute och då brukar taxen skälla på min hund för att hon är rädd och osäker. Då blir det ett jävla liv på hennes ägare, de skriker och rycker i kopplet. Jag vill säga åt dem men vem vet vad de kan ta sig till då:confused: Man ska ju vara lite försiktigt med vad man säger till onyktra människor...
hejsan prata me dom när de är nyktra.
nästa gång du ser taxen utanför puben ring polisen, så kanske de far dit.Sen kan du ju ringa pub ägaren o säga att taxen skäller o stör, plus att den fryser utanför hans pub lycka till.
 
Sv: Mitt hjärta brister...

Gör en anmälan till djurskyddsinspektören i din kommun. Dock är det svårt för denne att göra något om hunden vid inspektionstillfället till synes mår bra... Det bästa är ju givetvis om personen kan "tas på bar gärning".
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 960
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag alltså.. som är vansinnig på speciellt ett hundmöte och måste skriva av mig, kanske få något råd. En av mina hundar har varit...
Svar
6
· Visningar
1 481
Senast: Ananas
·
Övr. Hund Jag har en unghund på 10 månader som under 5 månaders tid har behövt flertalet veterinärbesök på grund av smärtutredning. Ingen klinik...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 883
Senast: Bison
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 665
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp att välja ras
  • Tråden för spår
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp