Mitsubishi Space Star - Ihjälfrusen?

Lycanthrope

Trådstartare
Var sitter bränslefiltret? Någon som vet?
Det är en mitsubishi space star, -99.

Min bil har varit död i 2 veckor.

Det har varit -30 en längre period och bilen klarade inte riktigt av det. Den startade helt enkelt inte.
Sedan fick jag in den över en natt och dagen efter startade den - jag åkte och tankade. Efter jag tankat startade den inte. Hällde i t-röd och den startade efter ett par timmar. Körde hem den. När jag sen skulle till jobbet startade den på 3e försöket. När jag skulle hem från jobbet var den återigen död och har så varit sedan dess, har dock inte gjort så många försök.

Har nu bogserat hem den och ska byta bränslefilter när jag lyckas lokalisera det :angel: Hörde att det kan hjälpa?

Vad kan det annars vara?

:(
 
Sv: Mitsubishi Space Star - Ihjälfrusen?

Har du provat med ett helt friskt batteri?

Det skulle jag göra innan jag sätter igång med annan felsökning.
 
Sv: Mitsubishi Space Star - Ihjälfrusen?

Hurdå menar du? (jag kan ingenting om sånt här!)

Bilen startar inte riktigt, startmotorn går som den ska osv men den kommer inte till starten.
 
Sv: Mitsubishi Space Star - Ihjälfrusen?

kollat bränsletrycket? sitter ett uttag för det i anslutning till railset till spridarna.
 
Sv: Mitsubishi Space Star - Ihjälfrusen?

Om batteriet varit helt dött i kylan är det risk att det är slut, att det inte klarar av att ta emot laddning. Så min första åtgärd skulle vara att byta till ett friskt batteri om inte bilen startar med starthjälp. Startar den med starthjälp är det sannolikt batteriet som är slut.
 
Sv: Mitsubishi Space Star - Ihjälfrusen?

Om batteriet varit helt dött i kylan är det risk att det är slut, att det inte klarar av att ta emot laddning. Så min första åtgärd skulle vara att byta till ett friskt batteri om inte bilen startar med starthjälp. Startar den med starthjälp är det sannolikt batteriet som är slut.


TS skriver ju uttryckligen att startmotorn går som den ska, alltså finns det kräm. För även om TS inte är någon bilmeck så hör man om startmotorn låter som vanligt. Det är ju inte ovanligt att det fryser i gamla bilar och K-sprit kan vara intressant att slå i tanken, speciellt om bile stått med lite bensin i en längre tid (som det verkar med tanke på tankningen). således så är det nog inte svårare än så att det är fukt i tanken som frusit någonstans på vägen.

mitt tips är således att slå i en flaska K-sprit och ställa bilen i ett varmt garage och sedan se till att använda bilen.
 
Sv: Mitsubishi Space Star - Ihjälfrusen?

I raden ovanför där hon förklarar att startmotorn går som den ska, frågar hon hur jag menar och jag svarar på det, är det något fel på det?
 
Sv: Mitsubishi Space Star - Ihjälfrusen?

kollat bränsletrycket? sitter ett uttag för det i anslutning till railset till spridarna.
Det där är japanska för mig :o

TS skriver ju uttryckligen att startmotorn går som den ska, alltså finns det kräm. För även om TS inte är någon bilmeck så hör man om startmotorn låter som vanligt. Det är ju inte ovanligt att det fryser i gamla bilar och K-sprit kan vara intressant att slå i tanken, speciellt om bile stått med lite bensin i en längre tid (som det verkar med tanke på tankningen). således så är det nog inte svårare än så att det är fukt i tanken som frusit någonstans på vägen.
Jo den har stått med lite bensin, fast gått att köra men helt plötsligt startade den ju inte. Sen startade den, sen inte, osv. Är bogserad hem nu och det har varit ett par plusgrader i några dagar men den startade inte.
Startade inte med starthjälp heller häromdagen.

Har köpt bränslefilter att få bytt idag. Sedan vet jag inte.
En tjej i stallet föreslog fel på startmotorn.

Orkar inte med en superdyr historia på verkstad:(
 
Sv: Mitsubishi Space Star - Ihjälfrusen?

Det där är japanska för mig :o

foto0334w.jpg


något sånt där bör det se ut, den blanka ändan där är ventilen du skall ha tryck på, annars har du soppatorsk, stopp i bränsletillförseln eller så är bränslepumpen trasig.

Slår du på tändningen ska du ha soppatryck
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
27 678
Senast: ptr
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 866
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 998
Senast: Fiorano
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
4 139
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp