shlubberdubb
Trådstartare
Sv: Misstänkt magsår - omeprazol (Losec)
Jo, jag hoppas det har ambulerande apparat. Jag har i min ungdom haft heldag på en klinik och fått vara med om gastroskopi på häst. Klart intressant att se. De lät mig få titta i skopet efter att de själva kikade och förklarade vad de letade efter och vad de såg.
Mm, kolla det. Annars, så jag förstår precis hur du menar. Men om du inte kan få det kollat på hemmaplan så får du nog försöka se risken kontra vinsten. Absolut att magen kan braka ihop av stress (hör med vet om att ge magtarmstabiliserande förebyggande innan, om du får tid inom en vecka kan du ju börja nu t ex att ge det, men hör med vet först, de kanske vill se paj mage för att lättare kunna ställa diagnos), men om du får ett svar och hjälp att bota magen, så får du ju kanske ta en hopbrakad mage, för hästens bästa i långa loppet?
Jo, jag hoppas det har ambulerande apparat. Jag har i min ungdom haft heldag på en klinik och fått vara med om gastroskopi på häst. Klart intressant att se. De lät mig få titta i skopet efter att de själva kikade och förklarade vad de letade efter och vad de såg.