misstag som kunde slutat illa?

Sv: misstag som kunde slutat illa?

Jag hade fyllt en mixer med varm mat som skulle mixas till barnmat. Jag slår på mixern och locket flyger upp. Hade han suttit bara lite närmare hade han sköljts över av kokhet mat...

Då var jag skakig.

Jadu... Mindre bra då? :) undrade bara lite eftersom att det så lätt kan hända olyckor...

Ah du menar så :)..

Ja olyckor händer jätte lätt, man får försöka vara snabb och förutseende men man är bara människa .

Tvingade Rasmus att stå upp i badkaret, hans pappa höll i honom. Men så skulle han byta grepp (Han tok snabb duschades av någon anledning) och Rasmus hal som en ål tappar taget om ena armen så han slår av en bit av en framtand mot badkarskanten!

Sen rulla han ur sängen också när han var pytteliten och jag fortfarande ammade honom.

Han rullade även ur sängen när vi var på kreta! Vi sov i en väldigt hög säng och de var klinker golv. I vår säng låg 2 gigantiska kuddar som vi båda kasta ner på varsin sida. På natten vakna Rasmus och fick sova mellan oss, men kröp över sin pappa utan att han vakna och sen rulla han ur sängen. Och landade på kudden.

Vågar inte ens föreställa mig vad som hänt om inte den super stora kudden legat precis där. Sängen var riktigt hög, golvet stenhårt och han landade med ansiktet neråt :eek:

Han har även hällt en hel kopp kaffe över sig. Tack och lov var kaffet kallt.

Sen kommer jag inte på något mer.

Min 2 1/2 åring skulle vara snäll och ge lillasyster på 9 mån godis och satte givetvis i halsen men lite dunkar i ryggen så kom den tack och lov upp.

När jag var liten drog jag ner en kopp nybryggt kaffe över mig och hade en sammet dräkt på mig men tack vare att pappa var så snabb in i duschen så fick jag inga men av det alls.

Min mamma drog ut alla lådor i köket och klättrade upp för att se när mormor gjorde mat (hon hade en filt på sig) och satte sig så nära plattorna (troligen gas) och filten tog eld. Men det gick tack och lov bra det också.

En bekants dotter (2-3 år) satte en putte-kula i halsen och det vart ambulans in till barnsjukhuset och om jag inte minns fel fick dom operera ut den då den satte sig så dom inte fick ut den annars.

Jag öppnade ett köksskåp (överskåp) där jag hade ugnsformar, och tydligen hade de ställts in snett - så ut flyger en stor, TUNG ugnsfast form och dimper i golvet. Hugger ett stort märke ner i mattan. Tänk om Elina varit där då :crazy: (Hon var typ 10 månader och kröp omkring). Jag var bra skakis länge efter, fick värsta chocken och bara grinade.

Hade lagt en hel manual om hur pannan fungerade på spisen i lägenheten. Åkte och lämnade sonen (ca 2 år) hos dagmamman och skulle till jobbet men åkte hem igen för att hämta nått.
Då hade sonen lyckats vrida igång just den plattan och papprena brann och inte nog med det utan brevid plattan stod en flaska med tändvätska som hade börjat att smälta.
Jga lyckades få ut allt och sen kom de och sanera bort all röklukt.

Hade jag inte åkt hem i mellan (som jag ALDRIG brukade göra) så hade troligtvis lägenheten brunnit ner och inte omöjligt så hade även grannens gått åt (radhus)

Liknande trådar

Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
867
Senast: Humla
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Bufera
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
685
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka