Status
Stängd för vidare inlägg.
A

ariel79

Jag behöver lite råd. Min son som är 4 månader har alltid varit glad men nu senaste veckan har han blivit jätte kinkig och han tycker inte att nått är roligt. Jag har funderat lite över orsaker till denna plötsliga kinkighet och visst kan det vara så att han har en sån period just nu som kommer gå över men man funderar ju ändå.
Kan det vara så att han inte blir mätt på bröstmjölken? Vi har inte börjat med nån annan mat och hade inte tänkt göra det förrän vid 6 månader.

Nån som har nått tips vad jag ska göra, är det bara att haja läget och bära runt på honom ?!

Kan ju tillägga att han äter, kissar, bajsar och har inte nån feber.
 
Sv: missnöjd

Är det tänderna om spökar??

Dreglar han mera?

Min Jakob är också 4 månader o han kom in i en ledsenperiod när det började spänna i munnen på honom. Han kunde bli helt otröstlig! Inte blev det bättre av att fadern åkt iväg över helgen.. Men stå ut o var honom nära! Det bästa med perioder är ju att de går över!:bump:
 
Sv: missnöjd

Nu är vår son visserligen bara lite mer än två månader, men har är också ovanligt gnällig och kinkig.
I vårt fall tror jag att det beror på att han emellanåt kan bli övertrött/överstimulerad om han inte sover "då han ska".
Det kan inte vara ngt sådant?

Har du rådfrågat din BVC-sköterska?
 
Sv: missnöjd

Tack för svar!

Ja han dreglar mer och allt ska in i munnen så ev är det tänder på väg men jag tycker att det är lite väl tidigt.

Jag har inte pratat med BVC men jag ska dit på torsdag på föräldragrupp så jag kan kolla då om hon har nått tips.
 
Sv: missnöjd

Jaghar oxå varit med om precis samma sak..
Men jag tror att detkan vara så med vissa barn mellan 4-6 månader..
Att de kan få såna perioder där de är överlag gnälligare
och mindre lätta att få
nöjda & belåtna.

Var med om precis samma sak med min nuvarande 6-månaders tös.
Hon har hela tiden sovit mellan 20- 8 i snitt.
'Men helt plötsligt så ville hon inte alls sova klockan 19-20 som vanligt..- somnade och sen vaknade vid 21-23 sur som ättika..
Var helt säker på att detta var tänder på G, men ännu har inga kommit och detta var för ca 1 månad sen.

Men nu är allt som vanligt igen och hon somnar så nöjt och sover hela natten.
Vet inte vad det var för ryck..:D
 
Sv: missnöjd

Enligt min BVC så kan det kännas i gommen 2-3 mån innan själva tänderna kommer!

Tips jag fick.. Ta en kall gurka, dela den o skala av skalet vid delningen.. Kallt o gott att gnida tandgommen mot!
 
Sv: missnöjd

Låter som ett jättebra litet tips!:bow:
Kan tänka mig att det skulle svalka skönt i öm bebis-mun....
 
Sv: missnöjd

Vi har en leksak med vatten i som man kan lägga i kylen för att få den kall. Den tar han och stoppar in i munnen men han trycker in den så långt han kan och när det tar stopp så kommer det ett ill tjut... Jag har kännt i munnen och jag känner inga tänder men det kan ju vara så att det spänner.

I går började han med nått nytt, hålla i hop läpparna och pressa ut saliv så att det flyger och blir små bubblor, gärna så det rinner lite nerför hakan...charmigt värre :rofl:
 
Sv: missnöjd

I går började han med nått nytt, hålla i hop läpparna och pressa ut saliv så att det flyger och blir små bubblor, gärna så det rinner lite nerför hakan...charmigt värre :rofl:

Det där känner man igen..Eller bubbla och spotta så banangröten flyyger!:D
De är för söta de små liven.
Tänk vad de kan hitta på!;)
 
Sv: missnöjd

Jag ska komma med ett boktips:

Växa & upptäcka världen av Hetty van de Rijt och Frans X Plooij (Ja hollänska namn, jag säger då det...:rofl: )

Denna bok förklarar lättbegripligt de "grin- och klängstadier" som barn går igenom och varför. I stort sett förändras hur ett barn ser världen i stadier som sker ungefär v.5, 8-9, 12, 15-19, 23-26... Det är en mycket tröstande och lärorik bok. Finns i pocket för 65:- Den räddade min psykiska hälsa när jag hade en riktigt klängig son i vecka 12...

Fny
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 793
Senast: Twihard
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 367
Senast: Viva
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 375
Senast: Murphy
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 595
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp