Misskötta hästar omhändertogs

Sv: Misskötta hästar omhändertogs

Det är helt sjukt där. Kan man inte om skötsel eller ekonomibrist ska man inte ha djuren alls. Stackars djuren som kommer till såna människor och får lida för ingenting:mad:.

Men det bra är att djuren omhändertogs så att dom kan börja leva igen och bli rund/rent.

Hoppas att dom människor som gjorde sådär ska få häftigt böter eller fängelse

sjuka människor de finns:eek:bor inte långt ifrån säffle men vet inte vem människan är, kanske tur de ..:P

stackars djur:eek: borde låsa in ägarna i ett skjul utan fönster i 30+ utan vatten och mat så kan dom stå där i sin egen skit...:devil: borde va hårdare straff på djurplågeri

Jag har lovat mig själv att aldrig se mellan fingrarna när jag ser magra eller misskötta hästar eller andra djur heller för den delen. Det är vedervärdigt vad folk utsätter sina djur för!

Jag säger bara äntligen, sett dessa plågade djur och fattar inte varför det inte hänt något tidigare.

Men jag vill även påminna om att det är lika stort djurplågeri att ha en allt för överviktig häst. Vist den löper inte risk att svälta ihjäl men är i röd farozon för en massa sjukdomar som ger ett onödigt lidande.

Jag blir så otroligt ledsen i ögat.

Varför, varför, varför gör man så mot sina djur ?
Väldigt skönt att alla djuren blivit omhändertagna.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Halt efter vila
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka