MissFidelifråga: Ont i ett finger

MissFideli

Trådstartare
För drygt 2 v sen när jag var ute och red, så drog pållan ner huvudet och tygeln gjorde nått med mitt finger. Är inte helt säker på vad, bara att det gjorde lite ont.
Dan efter var jag blå runt hela översta leden på fingret (ringfingret) men inte svullen. Blånaden la sig på några dagar, men jag är fortfarande ta-öm runt den leden. Inte jätte, men ändå störande. Det har aldrig gjort ont att röra fingret, så jag har inte blivit hindrad i nått utöver ta-ömheten.

Vad kan det vara? Trodde på stukning först, men då borde jag väl varit svullen med?
 
Sv: MissFidelifråga: Ont i ett finger

Vad det kan vara för fel kan bara den som undersöker dig spekulera om :) men jag kom och tänka på min kollega som kom förbi akuten när jag hade jour och visade upp sitt blåa finger (ringfinger yttersta leden). Vi röntgade och det visade sig att fingret var av! Inget att göra ändå, han fick ett stöttande bandage och en utskrift för att visa frugan. Vi var lika förvånade :D

Men kan du röra på fingret obehindrat så skulle jag inte oroa mig iaf!
 
Sv: MissFidelifråga: Ont i ett finger

Orolig är jag inte, bara nyfiken :) Och jag åker inte in till veterinären för det heller, känns lite dumt eftersom det inte är mer än ta-ömhet.
 
Sv: MissFidelifråga: Ont i ett finger

Älskar rubriken:rofl::bow:

Fast MissFidelifaktorn hade varit ännu högre med bara:

Jag har ont i ett finger.

Vad har hänt?


;):D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Drog ett finger ur led för tre veckor sen drygt. I 2,5 vecka var det uppstadgat med fingret intill men sen skulle jag ta av det enligt...
Svar
9
· Visningar
6 095
Senast: nickan1
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 094
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp