Mirakelkur till torra läppar?

Maria Åkerbergs Lip Care!

INGREDIENSER
Ricinus Communis (Castor) Seed Oil, Cera Alba/Beeswax, Olea Europaea (Olive) Fruit Oil, Butyrospermum Parkii (Shea) Butter, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil, Copernicia Cerifera (Carnauba) Wax, Caprylic/Capric Triglyceride, Mentha Arvensis (Corn Mint) Leaf Oil, Vanilla Planifolia Fruit Oil, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil, Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Oil, Limonene*. *From the essential oils

Också min favorit. Efter att ha "skrubbat" läpparna lite vid ansiktsstvätt funkar det ännu bättre. Och jag det funkar att "skrubba" även blödande läppar, helst i slutet av duschen. Jag har en natursvamp med mild ansiktsrengöring eller en skrubb som är lite glatt med AHA typ. Också från MÅ. Och sedan får man värma lip care till lagom konsistens utifrån hur illa tilltygade läpparna är.

Jobbat med hud i 20 år och absolut bästa jag använt är Tromborg lipcure. Är du känslig så skall du passa dig för produkter med eteriska oljor. Dessa kan lätt trigga en reaktion. Jag har själv utvecklat allergi för just dessa "milda" naturliga produkter.

Det jag upptäckt funkar bäst för mina torra läppar är Dermalogicas Active Moist. Egentligen en ansiktskräm men den funkar bättre än allt annat jag provat. I förebyggande syfte använder jag fuktgivande läppbalsam varje dag, speciellt under vinterhalvåret.

Alltså alla är olika. Att lista märken blir så konstigt. Jag tycker burts bees och locobase och annat som nämnts är ren, skit funkar inte alls. Själv använder jag ACO, klart bäst. För mig alltså.

Instämmer, det är väldigt individuellt. Jag klarar tex inte av något med vaselin/petrolatum, det hjälper inte. För det mesta kör jag på Dr Organic Manuka, Eucerin och Hurraws sun balm eller night balm. Orkar jag blandar jag till något eget. Burt's tycker jag också är skräp.

Jag håller med @athena_arabians och @em-pirre. Vad som fungerar är så enormt individuellt. Jag använder försvarets hudsalva/tass salva (samma sak men olika färger på förpackningen) och det är det enda som fungerar för mig. Jag köper aco ibland och har i jackfickorna för att de är smidiga att ha med (locket på försvarets vill gärna åka av i fickor vilket för mig innebär att salvan blir full med höbös och hundgodis :meh:) men aco ger mig bara en stunds lindring, för riktig vård behöver jag försvarets hudsalva/tass salva.

Mina läppar har tagit lite stryk nu när kylan har kommit och mitt användande av läppbalsam har resulterat i en allergisk reaktion. Är det någon här som känner till en riktigt bra produkt för stackars torra läppar? Ju färre ingredienser desto bättre. Personligen är jag allergisk mot bl.a. parfym och konserveringsmedel, men jag kan tänka mig att det är fler än jag som lider av torra läppar just nu, så släng in alla tips ni har!
Idominsalva, på kvällen, annars ser man ju 14 ut :D
Olivolja hävdar Evas vinterplåster (barnprogram om kroppen som jag såg igår med son och det känns som att det fungerade.)
Dricka mycket vatten underlättar för mig.
Annars tar jag lite vadsomhelst, det lustigaste är att läppstift/läppglans brukar fungera väldigt bra, inte så snyggt kanske men.

Idominsalva, på kvällen, annars ser man ju 14 ut :D
Olivolja hävdar Evas vinterplåster (barnprogram om kroppen som jag såg igår med son och det känns som att det fungerade.)
Dricka mycket vatten underlättar för mig.
Annars tar jag lite vadsomhelst, det lustigaste är att läppstift/läppglans brukar fungera väldigt bra, inte så snyggt kanske men.
Eller som hon som var med i ”äntligen hemma” tidigare :D

Mina läppar har tagit lite stryk nu när kylan har kommit och mitt användande av läppbalsam har resulterat i en allergisk reaktion. Är det någon här som känner till en riktigt bra produkt för stackars torra läppar? Ju färre ingredienser desto bättre. Personligen är jag allergisk mot bl.a. parfym och konserveringsmedel, men jag kan tänka mig att det är fler än jag som lider av torra läppar just nu, så släng in alla tips ni har!
Jag har kört på purelan några dagar. De har varit så torra att det smärtat och efter 2-3 dagar där jag smörjde 1-2 ggr/dag släppte det.

Jag använder mild hudkräm när jag har riktigt torra läppar, och har på ofta, ofta. Som förebyggande har jag just nu Icas hudstift, milda ingredienser och förvånansvärt bra. Jag är noga med att ha solskydd på läpparna när jag är ute mycket.

Jag är gråboallergiker med korsreaktioner, så jag undviker kamomill och ringblomma. Olivolja är inte så bra för min hud, rapsolja är mildare.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka