Jag har också direktverkande el på värmen där jag bor. För att minska elanvändningen så sänker jag innetemperaturen såpass att jag inte tycker det är kallt, försöker ta vara på den värmen som går. Har jag kört ungen/diskmaskinen låter jag värmen från dom osa ut i lägenheten (nu bor jag själv, kanske inte lika smidigt om man t ex har barn). Alla lampor här hemma är utbytta till LED för att dra mindre ström, försöker att inte ha öppet t ex kyl/frys för länge så den inte behöver arbeta upp lika mycket för att få tillbaka tempen. Likaså har jag öppet ytterdörren så lite som möjligt (de kalla månaderna, sommarn kvittar då värmen är avslagen).
Jag får ner min elförbrukning kraftigt under sommarmånaderna. Är det riktigt kalla månader ligger jag nog på nästan 1300kWh annars ligger en månad drygt runt 900kWh, nu på sommaren är det under 200kWh, tror det kommer sjunka ytterligare nästa månad (visste inte att det gick att stänga av värmen helt, har bara sänkt tempen till min och den har typ inte gått, men klart den går igång lite kallare dagar, ska bli intressant och se vilken skillnad det gör).
Hittills i år har jag gjort åt mindre kWh än förra året vid den här tiden, så det går åt rätt håll i alla fall.