Minnessmycke

Vackerpojkarna

Trådstartare
Hej hästmänniskor!
Har ni något tips på fint smycke som jag kan köpa/beställa eller smälta ner guld till...som ett minne av min nyligen bortgångna älskade häst.:heartheart:heart
Jag vill ha ett halssmycke tror jag...men inget trams, det ska vara snyggt & stilfullt.
Tips och ideér, mottages tacksamt.:bow:
 
Hmm...hade sparat tagel i en påse, hunden slet ner påsen & sambon trodde det var skräp & eldade upp det!!!:(
Har en tand kvar... eventuellt lite tagel kvar,
 
En liten berlock, kanske, att sätta på en halskedja? Det finns såna som går att öppna så att man kan stoppa in en liten minnessak och en bild.
 
Finns folk som gjuter in det man vill i resin. Blir som ingjutet i glas, jättefint! Men då behöver man ju ha nått att gjuta in.
 
Hej hästmänniskor!
Har ni något tips på fint smycke som jag kan köpa/beställa eller smälta ner guld till...som ett minne av min nyligen bortgångna älskade häst.:heartheart:heart
Jag vill ha ett halssmycke tror jag...men inget trams, det ska vara snyggt & stilfullt.
Tips och ideér, mottages tacksamt.:bow:


Sett på nätet ett företag som graverar fina hjärtan efter bild. Mins inte namnet med funderar på att göra sådant hjärta.
 
Finns folk som gjuter in det man vill i resin. Blir som ingjutet i glas, jättefint! Men då behöver man ju ha nått att gjuta in.
Finns folk som gjuter in det man vill i resin. Blir som ingjutet i glas, jättefint! Men då behöver man ju ha nått att gjuta in.

Jag har gjort det med min hästs tagel. Det resin jag höll på med var "jewelry grade" men har ändå blivit gult och tråkigt, vilket de hävdade att det inte blir.
Så, innan jag hittat något som håller klarhet och lyster så har jag slutat med detta.

Det jag då tänker är att om man skickar iväg sitt sista tagel till ett sådant så måste man vara beredd på att det kanske blir gult och tråkigt om något/några år. Kanske vill man då satsa på något annat?
Det var dock skitsnyggt tills det sket sig. :(
 
Som sagts tidigare så blev taglet uppeldat dessvärre. Hade klippt mycket som jag skulle ha kvar och göra nåt med...;(
Få ett graverat hjärta med bild skulle vara fint, måste bara hitta rätt på det företaget då.
Tack för tips och idéer.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej hästmänniskor! Nu står jag inför beslutet om jag ska göra någon egen slags foderhäck, till stora balar - eller köpa en färdig -...
Svar
7
· Visningar
2 972
Senast: lytesout95
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 894
Senast: Lager
·
Småbarn Min dotter går sedan augusti på ett föräldrakooperativ i bostadsområdet. Det är en toppenbra förskola, vi kunde verkligen inte ha fått...
Svar
9
· Visningar
1 883
Senast: Ninnurur
·
Hästmänniskan Hej! Okej, jag varnar er för ett långt inlägg. Jag är i en lite knepig situation och behöver lite åsikter och råd, och jag tänkte...
Svar
12
· Visningar
2 513
Senast: Pathmaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp