Mingelmat på sked?

Kviga

Trådstartare
finns det någon här som har recept på något med lax som man kan servera på sked på ett glöggmingel?
Det ska även serveras ostbricka, skinksnurra på kavring, baconlindad prinskorv och naturligtvis pepparkakor, lussebullar, lite julgodis, glögg och annan dricka

Jag är verkligen inkompetent i köket så om det är lätt att göra och funkar att göra i förväg så är det ju bra

Laxröra?

Ugnsbakad lax, kryddad med salt, peppar och citron som fått kallna och "smulas" sönder i lagom bitar som man rör ner i en blandning av crème fraiche, majonnäs, finhackad gul/röd lök, finhackad dill och finhackat rött äpple. Om man vill kan man garnera skeden med finrivet citron och limeskal.

Kallrökt lax med en liten klick romsås på + liten dillkvist.
Gravad lax med en liten klick gravlaxssås + liten dillkvist.
Varmrökt lax med en liten klick hollandaisesås + liten citronklyfta.

Inga skedförslag, men jag slår ett slag för dadlar istället för prinskorv om det ska baconlindas. Mums mums!

Jag provade det för något år sedan och gillade det inte alls men jag skulle iof kunna göra hälften av varje för alla tycker ju inte som jag

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var det fettisdagen och det bjöds på minisemlor på mitt jobb. Jag är alldeles galen i semlor – de innehåller väl typ alla triggers...
Svar
6
· Visningar
2 021
Senast: Unafraid
·
Övr. Katt Släppte ut katterna som vanligt i morse och dom kutade genast ner till stallet som vanligt, trots att det regnade så ville dom ut...
Svar
3
· Visningar
2 180

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka