Mineralpellets utan lucern

Sv: Mineralpellets utan lucern

granulerat mineralfoder innehåller inget sådant..
 
Sv: Mineralpellets utan lucern

Krafft's pellelts mineraler innehåller varken lusern (som är ett grovfoder) eller melass.

Mvh Linda
 
Sv: Mineralpellets utan lucern

Linda.B skrev:
Krafft's pellelts mineraler innehåller varken lusern (som är ett grovfoder) eller melass.

Mvh Linda


Tråkigt när det ges fel information, Kraffts pelletsmineraler innehåller allihopa lucern. Står klart och tydligt på alla deras hinkar. Läste det i fm. senast.
 
Sv: Mineralpellets utan lucern

Hoppsan! Då har jag gjort en miss. Har du kollat Mustang's pellets mineraler? Sedan vet jag en mineral sort som några i stallet kör med, den heter Steel Joint, ett vitt pulver som är smaklöst.

Mvh Linda
 
Sv: Mineralpellets utan lucern

Innehåller inte det melass oxå, allt deras andra foder gör ju det?
 
Sv: Mineralpellets utan lucern

Mineralpelletsen från Krafft innehåller tyärr BÅDE lusern och melass...
 
Sv: Mineralpellets utan lucern

Jag är rätt övertygad om att alla pelleterade mineraler innehåller åtminstone melass efter som att det är melassen som binder samman allt.
 
Sv: Mineralpellets utan lucern

Den lilla mängd melass de kan tänkas innehålla är helt OK. Men jag vill ha tag i nåt så jag kan prova på en helt lucernfri foderstat. Men det lutar nog trots allt åt jag fortsätter att ge rena ämnen och blandar själv.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Nu kommer en sån där okunnig fråga. Men vi skall iväg på kurs över dagen. Hästarna går på gräs så har inget hösilage vi kan ta av...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Pegasus63
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 150
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
975
Foder & Strö Finns det någonstans man kan hitta hur mycket gömt järn det är i ett mineralfoder? Tex Swedfed MinerAll Tillsatt 600mg och från...
Svar
11
· Visningar
1 065
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp