Skickade in mann för analys för ett tag sedan och fick reda på att min häst behöver så rena mineraler, kraftfoder som möjligt då ponnyn tydligen är känslig mot vete, socker och jäst. Jag är inte 100% säker på vad jag tkr om mann-analys, men tänkte att det är värt ett försök då min häst har eksem och jag har prövat så många olika salvor, medel och tillskott m.m och jag vet inte riktigt om jag tkr något hjälper. Hästen är allmänt hård i kroppen och musklerna, något personen som gjorde analysen trodde beroende på slaggprodukter som hästen inte kan bli av med pga av intag av vete, jäst, socker från fodret.
Mina frågor är: finns det någon mineral/vitamin-blandning som är ren? utan tillsatser? men som ändå innehåller tillräcklig mängd mineraler?
Vad kan man ge för kraftfoder (som mest ska ges för att hästen ska få i sig mineralerna) som även här ska vara så "ren" som möjligt men ändå finnas lite protein och energi som möjligt.'
tack på för hand
Mina frågor är: finns det någon mineral/vitamin-blandning som är ren? utan tillsatser? men som ändå innehåller tillräcklig mängd mineraler?
Vad kan man ge för kraftfoder (som mest ska ges för att hästen ska få i sig mineralerna) som även här ska vara så "ren" som möjligt men ändå finnas lite protein och energi som möjligt.'
tack på för hand