Mineraler g/dl?

R

rabarber2

Hur många gram är ungefär 1dl mineraler? Nu får min häst 1/2 dl mineraler per dag, rekomenderat är 75-125g per dag. med 75g får han enligt mina beräkningar det han behöver..
Har inte tillgång till något annat än hö våg så vore tacksam om någon hade en aning =)

Sv: Mineraler g/dl?

Beror på vilka mineraler förståss. Vilka är det du ger?

Jag tror att Kraffts mineraler väger 80 g/dl, det står så på hinken tror jag.

Skumt, när jag vägde sa vågen 124g. Måste kolla igen. Vågen är ju inte direkt ny, det kanske är dags att skaffa en ny.

När jag vägde mina mineraler (krafft miner vit) så är 60 g = 0,75 dl.
Jag använde mig av en ny digital våg och drog givetvis av för vikten på plast måttet.

HippoMineral vitlök är det jag har.. Ska nog ta mig en kik på påsen imorn.. Kanske står.. Hittade inget på produktinformationen på hemsidan nämligen..

Kraffs pelleterade mineraler väger ca 80g=1dl.

Grusmineralerna vet jag ej.........

Vilka har du?

Krafft har/hade ju mineraler i både grus och pellets på vissa sorter.
Pulvret väger/vägde mer än vad pellettarna gör.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
384
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 900
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 371
Senast: CFrisk
·
Foder & Strö Jag har fått rekomenderat av kraffts foderrådgivare att de muscle up efter förra årets hö analys. Men nu har priset gått upp och en...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 009
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17