Mindre gångartshingst (SWB)

Fenestra

Trådstartare
Skulle vara intressant att få veta om det finns ngn mindre gångartshingst alternativt en hingst som lämnar lite mindre?

Sv: Mindre gångartshingst (SWB)

Utan att titta i BLUP så är några Don Primero, Hermes och hans far Rambo några förslag på gångartshingstar av det mindre slaget och av hög kvalité.

Går man efter blup så är Zephyr den gångartshingst som lämnar minst. Han har - 2,3 och en ganska hög säkerhet på sitt index.

DP tror jag lämnar rätt stort likaså Rambo. Hermes kan jag kika på! Stoet ifråga lämnar väldigt stort.
Därför tänkte jag passa på och kika om det finns någon trevlig liten hingst man kanske har missat då de flesta vill ha lite större hingstar.

Han hade kanske varit något, men ha står på naturlig väl?
Glömde skriva att hingsten måste stå på TAI.
Men rent allmänt kan det vara intressant att få veta även de på naturlig.

Magini lämnar inte så stort, Briar är ett undantag.
Trots att han tävlades i svår hoppning har alla avkommor jag sett haft väldigt god gång och det härliga bakbenspåskjutet som Maraton ofta lämnade.

Han hade kanske varit något, men ha står på naturlig väl?
Glömde skriva att hingsten måste stå på TAI.
Men rent allmänt kan det vara intressant att få veta även de på naturlig.

Han är ju granne med mig så det hade säkert gått att ordna om det var aktuellt;)

Ja då skulle det gå att ordna.. Kanske inte helt tokigt med svart bebis med blivande manhöjd på ca 1.65:angel:

Fast risken/chansen för en fux finns också. Mitt svarta sto som jag betäckte med Zephyr gav mig den ena av de här fuxarna (den med minst bläs) den andra är undan samma sto och Lambourghini. Men Zephyr avkomma är den i särklass minsta av detta stoets avkommor. Mindre än både mamma och pappa.
20080906039.jpg
[/IMG]

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg...
Svar
17
· Visningar
997
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 081
Senast: Piaff
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 471
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka