Min söta Borzoi BILDER!!!

FrittePower

Trådstartare
Har varit valpägare 3veckor nu:love: Idefix är min allra första egna hund som jag åkte och hämtade i Norge. Han är underbar på alla sätt och vis, otroligt lättlärd och intelligent! Blev rumsren på bara ett par dar, kan lite konster och vill träna jämt jämt jämt.....och har börjat fatta detta med öppna dörrar :devil:

Dessutom är han världens gosigaste och älskar att krypa upp i knät och sova och har inget emot att jag bär runt på honom, kommer väl fungera ett litet tag till iaf:love::angel:

Någon mer härinne med en borzoi??

BILDBOMB på idefix
19587059.jpg
[/url][/IMG]
19482300.jpg
[/url][/IMG]
19482305.jpg
[/url][/IMG]

Sv: Min söta Borzoi BILDER!!!

19482297.jpg
[/url][/IMG]

19675670.jpg
[/url][/IMG]

19675299.jpg
[/url][/IMG]
Bonusbild:D

Senast ändrad:

Vad gullig borzoi är som valp, eller är det bara din;)
Men snacka om att ge jycken fel namn:)
Har du överhuvudtaget läst Asterix och sett hur liten Idefix är?

Aaaw! Vad fiiin han är! Underbar! Jag har ingen borzoi, jag tänkte istället att lite sand, grus, barr och pinnar inomhus samt timmar och åter timmar av pälsvård vore något, så jag blev med afghanvalp istället. ;) Grattis till privilegiet att få dela livet med en vinthund. Dom är underbara. :love:

Åh vad underbar:love: Helt fantasktiskt söt:)

YEEEY! En till vinthund till buke! :banana::banana::bump:

Jag börjar bli mer och mer kär i borzoier efter att ha lärt känna ca 5 och alla har varit underbara... :angel:
Men, nej, det är saluki på ingång för mig!

Snart måste vi ju fasen ha buke-vinthundsträff! :eek:

Vad gullig borzoi är som valp, eller är det bara din;)
Men snacka om att ge jycken fel namn:)
Har du överhuvudtaget läst Asterix och sett hur liten Idefix är?

haha aa idefix må hända vara namnet på en mycket liten hund, men idefix kommer troligen bli en liten borzoi också:idea: och idefix är ju den lilla hunden som alltid hjälper sin ägare ur knipa, vi får hoppas det talangen förs över i namnet:D

Aaaw! jag tänkte istället att lite sand, grus, barr och pinnar inomhus samt timmar och åter timmar av pälsvård vore något, så jag blev med afghanvalp istället. ;) Grattis till privilegiet att få dela livet med en vinthund. Dom är underbara. :love:

hehe men en välfönad afghan är en fröjd för ögat:love: Jag har bara hört massa gott om vinthundar så det ska bli riktigt intresant detta! har ingen i min bekantskapskrets med vinthund så allt idefix gör kommer bli våran definition av vinthundsbeteende.:D:D

YEEEY! En till vinthund till buke!

Jag börjar bli mer och mer kär i borzoier efter att ha lärt känna ca 5 och alla har varit underbara...
Men, nej, det är saluki på ingång för mig!

Snart måste vi ju fasen ha buke-vinthundsträff!

jag valde faktiskt i slutet mellan saluki och borzoi :) så det kan hända en söt liten saluki hamnar hos mig i framtiden men det var borzoien som så fullkomligt stal mitt hjärta, och storleken, dem mjuka lockarna i pälsen osv oohh jag är käär:love:

ABSOLUT, jag röstar för en buke-vinthundsträff!!!!!!:banana:fast vi verkar vara rätt utspridda i landet:p

Jag har lite skräck för mycket päls - det är så mycket att ta hand om och när de hårar så hårar de rejält :p Som tur är så har min allra bästa vän planer på att skaffa Borzoi så snart hon kan (vilket borde bli om ca 2 år) så då har jag Borzoi i min närhet ändå :D

Därför tar man och träffas någonstans på mitten dit alla kan ta sig - kanske i samband med någon utställning som många ska på eller så?
På något vis borde det ju gå att ordna?

Vilket charmtroll!:love: Älskar sista bilden!

ja det skulle fungera mötas på mitten, jag är intresserad av att ställa ut lite måttligt men framförallt intresserad träffa fler hundar:)

Jag är lätt på en bukevinthundsträff. :D Kanske är några som planerar att åka på SvVK´s utställningar i Västerås eller Tånga Hed i sommar? Långt kvar men ändå. :p Jag har inga vinthundsmänniskor alls i min omgivning vilket känns lite trist faktiskt. Uppfödaren huserar i sthlm och kullsyskonen kors och tvärs i hela landet. :( Så mig och min valp kan man få på halsen om man vill. ;)

Vart håller du till då? Borde ju finnas någon vinthundsmänniska hyfsat nära ändå?

Jag kommer troligtvis att åka till någon (kanske båda) de där utställningarna bara det passar.

Förresten, när vi ändå är inne på det där med utställningar - är det någon som anmält till World dog show?
Jag själv har ju ingenting att anmäla, men bor bara 5-10 minuter ifrån, så jag ska såklart dit och kolla :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka