Min Smula är borta

A

alfur

Vi har just flyttat till landet (3v) och våra tre hankatter har fått gå ute fritt, men Smulan som är så liten och ser dåligt har jag varit mer försiktig med. Men hon har verkligen velat vara ute så ett par tre gånger har hon varit ute i trädgården. Då har hon hållit sig kring altanen/gräsmattan. En dag var hon borta i två timmar men sen dök hon upp igen. Igår släppte jag ut henne vid 17-tiden och sedan dess har jag inte sett henne:cry::cry:

Vi letade i omgångar hela kvällen, inte hjälpte det att det började regna vid åttatiden och det skvalar fortfarande ner. Satte väckarklockan varannan timme och gick ner och tittade efter henne men ingen Smulan.

Hon är ingen katt som kommer när man ropar så jag vet inte riktigt hur jag ska få fram henne. Jag är så fruktansvärt orolig och vet ärligt talat inte om jag klarar tanken på att aldrig mer få se henne. Hon är världens vackraste lilla katt, men en underbar personlighet.

Nu på morgonen har jag varit en runda och ropat på henne i skogen men utan resultat. Jag har ställt ut mat och en kattbur med filt.

De andra katterna har betett sig lite annorlunda. Eftersom de är föredetta innekatter så har de inte varit ute så länge men igår var alla tre ute hela kvällen. Fick känslan av att hon låg och tryckte i närheten och att de visste. Eller så tyckte de bara att det var intressant att vi var ute och ropade med ficklampa och matskål hela kvällen.

Har ni några tips på hur man hittar och får fram en antagligen rädd liten katta? Hon fattas oss. Och jag är så arg på mig själv för att jag släppte ut henne, jag har alltid haft den här mardrömmen i bakhuvudet.

Sv: Min Smula är borta

Har du tittat under altan, och ev hål i husgrunden?
Annars kolla alla uthus flera gånger, hon kan ha blivit skrämd av något och sedan har en dörr blåst igen.

Vår Mainecoon var borta i två veckor, vi letade överallt, i alla grannars uthus osv.

Det hade blåst mycket natten efter han försvann så min tanke var att en öppen dörr kunde blåst igen och att han inte kunde komma ut:(

Till slut kom han hem, mager som en sticka, han hade förlorat halva sin vikt:crazy: han verkligen stank ladugård så instängd någonstans hade han ju varit.

Så ge inte upp, vår Mc är också lite skygg av sig så han hade inte kommit fram om vem som helst ropade.

Hoppas din lilla kisse kommer till rätta.

Under altanen ligger jag en gång i kvarten ungefär. Och vi har gått igenom uthusen flera gånger, men jag antar att hon inte kommer fram ifall hon är där. Känns som man letar efter en nål i en höstack:crazy:. Hoppas innerligt att hon ligger i nån av bodarna så hon slipper vara blöt och kall.

Skönt att er kisse kom hem till slut!

Det här är bland det värsta jag varit med om. Nu är det tredje dagen och jag håller på att ge upp hoppet. Jag gråter och gråter och letar och letar. Har satt upp lappar och beställt annons i lokalpressen. Hittelön 1000 kr.

Hon fattas mig verkligen. Hela huset och tillvaron påminner om henne. Hon följde mig som en liten skugga. Tanken på att hon ligger nånstans och är rädd gör mig illamående. Om hon bara kunde komma hem min lilla, lilla Smula. Kära lilla kissen kom hem och ligg framför brasan med mig.

Usch känner med dig. :( Men ge aldrig upp hoppet, katter klarar sig länge ute - det gäller bara att hitta henne!

För en timme sedan ringde min granne och sa att min lilla kisse var där. Jag sprang dit i 180 km/h och visst satt hon där min lilla ängel:love:. Hon som brukar vara så skygg gick morskt fram till mig när jag satte mig på huk framför henne. Min lilla kärlek:love:.

Smulan var i fin form när vi kom hem, inte det minsta medtagen efter tre dygn i regnet. Åt litegrann och härjade sedan runt i nån halvtimme, funderade lite på om hon dragit på sig rabies:angel:. Sedan gosade vi och ringde runt till hela bekantskapskretsen som alla var väldigt oroade för lilla Smulpajen. Och nu har hon rullat ihop sig till en boll framför brasan:love::love:. Nu får hon vara INNEkatt vare sig hon vill eller inte. Får väl köpa en kaninbur till henne:D.

Verkligen härligt att höra att din Smula har kommit till rätta igen! Och att skaffa/bygga en bur (eller ja, någon form av rastgård) tror jag faktiskt inte alls är en dum idé! För det är klart att även katter vill och bör få vara ute, och håller man dem då i en rastgård så behöver man ju i alla fall inte oroa sig för att de försvinner. :)

För en timme sedan ringde min granne och sa att min lilla kisse var där. Jag sprang dit i 180 km/h och visst satt hon där min lilla ängel:love:. Hon som brukar vara så skygg gick morskt fram till mig när jag satte mig på huk framför henne. Min lilla kärlek:love:.

Smulan var i fin form när vi kom hem, inte det minsta medtagen efter tre dygn i regnet. Åt litegrann och härjade sedan runt i nån halvtimme, funderade lite på om hon dragit på sig rabies:angel:. Sedan gosade vi och ringde runt till hela bekantskapskretsen som alla var väldigt oroade för lilla Smulpajen. Och nu har hon rullat ihop sig till en boll framför brasan:love::love:. Nu får hon vara INNEkatt vare sig hon vill eller inte. Får väl köpa en kaninbur till henne:D.
Oj vilken liten sötis:love: skönt att du hittade henne och att hon mår bra!!

Ja det är en otrolig lättnad. Imorse när jag vaknade låg hon vid mina fötter precis som hon ska:love:.

Liknande trådar

Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
12 314
Senast: LevelSkin
·
Övr. Katt Jag gjorde nåt dumt igår kväll... Har två katter som är vana att vara ute kortare stunder. Det håller sig alltid runt min uteplats och...
Svar
18
· Visningar
2 724
Senast: Got2Be
·
Övr. Katt Tjo :) Vi tog över en katt som nu har bott hos oss i snart en tre veckor. Farfars katt, men då farfar blev sjuk så var katten lamnad...
Svar
1
· Visningar
1 262
Senast: Popcorn
·
Katthälsa Jag har två katter varav en inte trivs tror jag... Från början var det rena inne katter, men efter att jag flyttade till en lägenhet...
Svar
3
· Visningar
1 337
Senast: kazam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama