PiperGarden
Trådstartare
började ju bra med att jag slapp köra dit, vilket ju oxå resulterade i att jag slapp ta hand om sulkyn samt fixa nån som kunde rycka bakskorna. Kom i goood tid, var där strax efter 12, Pello gick i 8:e loppet (första start 13.20) och jag skulle värma henne själv efter 5:e. Fixade allting, identifiering, hämtade vojlock, pratade med kusken (!!!). Han skulle hämta henne nere i boxen vid loppet, han körde en därnere i loppet innan. Kom tom ihåg att fråga var han ville ha snörena!!!
Tittade på de tre första loppen (bla ett dåligt montélopp med 6 omstarter!!! ) och gick sedan ner och började sela. Körde ut till värmning, men hade för korta tömmar. Ena spännet strluade så jag fick ta av vanten och ändra, bet i den och då bet jag plastbiten på ena framtanden (som jag lagade igen för 2 veckor sen!!! ). Som tur var går den inte ner till nån nerv, så det känns inte. Jaja, pållen var fin och han som skulle rycka skorna kom när jag tagit av tränset. Då bråkar hon som bara den (är dum att rycka skorna på, därför ville jag inte göra det) och håller på att lägga sig på honom hela tiden (vi snackar inte lilla hästen, utan GROV pissemärr på ca 165...). dom åkte av iaf och jag tog fram wetrapen för att linda bakkotorna, defilering lopp 7 säger dom i högtalarna!!! hästen har alltså BARA sele på!!! tror aldrig jag selat så fort i hela mitt liv... wetrap, gamascher, boots, knäkappor, spärrgrimma, huvudlag (med norsk!), tussar, tungband och murphy... ena spännet på murphyn pajar naturligtvis så jag får linda den runt på käken... sen hitta nån som kan köra in vagnen (är ju hopplöst med såna gästboxar själv...) när jag står där och fular mig med snörena och murphyn säger dom 4 min till def... (är ju en bra bit till def.volten med...), ingen kusk i sikte. 2 min till defilering, fortfarande tomt men en orolig Linda... efter ytterligare en minut är jag säker på att allt sitter på plats, så då springer jag och hämtar nån som kan släppa mig, får väl köra upp hästen då... Hinner inte hoppa upp innan jag ser kusken komma, så jag går bort med henne, då har hon naturligtvis skakat ur tussarna, så kusken får sätta i dom (jag= ) inte ett ljud säger han. Får ju springa med, def utan käk på axevalla... kommer till volten när dom andra är på publiksidan... i loppet gick inte hästen ett steg frivilligt... ryckte tussarna in i andra sväng (2140) och först då gick hon upp i rygg, sen gjorde hon inget mer... padda... Var en lååång åktur hem... tur att det var dagstrav.