Min pålle har fått en kula

J

JennyK

Igår var min fjorda i slagsmål och idag när jag hämtade henne i hagen så haltade hon lite på ett bakben. När jag kände igenom henne hittade jag en kula på senan bak. Vad kan det vara? Vad bör jag göra?
Är inte van vid att ha halta hästar.. :crazy:

Sv: Min pålle har fått en kula

Jag gissar inte vad det kan vara men om det är en senskada så ska du vara försiktig. Om det var min häst skulle jag linda och ha hästen i liten konvalecenthage några dagar för att se om det blir bättre. Blir det inte bättre på 3-4dagar skulle jag ringa vetrinär/klinik och fråga om råd.

Det hade min häst också för två veckor sen, nu har hon gått lindad sen dess
och får antiinflammatoriskt.
Vet. visste inte vad det var heller..

Ojdå, tack för era svar iallafall. Har faktiskt inte ens lindat, får nog göra det då. Men hon får allt gå i hagen som vanligt. Hoppas det snart går över, är lite trött på att ha veterinären här nu..

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
942
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 127
Senast: Kilauea
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: Anna-Bella
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka