Min nya bur!!

Sv: Min nya bur!!

Här är min bur! Med hylla och bräda upp till den och höhäck med stora hål som rymmer jättemycket hö då den är till att plantera blommor på balkongen i egentligen! Föredrar att de får arbeta för att äta höet nämligen samt inte kan kissa på det!

{545199F4-F99C-411E-8990-5D52630EBAA7}.jpg

Gulliga marsvin! Du är påhittig ser det ut som med den där lilla våningen och så! Men det är väl inte bra med tidningspapper i botten? Med tanken på trycksvärtan? De kan ju få problem med tassar och så. Sen måste jag fråga hur stor din bur är? Om den är mindre än 0,3 kvadratmeter så får du bara ha två djur i din bur! Ville bara upplysa om det!

Super fin bur! mina marsvin hade också en hylla förut men den var olackad och försvann snappt när jag eller rättare sagt mitt rum blev angripna av mott.. Något tips på vad man kan göra för "hus" själv som inte blir nerpissat så fort?

Varför bor den själv? Man ska alltid ha marsvin med kompisar (som hästar). Ingen människa kan ersätta ett annat marsvin hur mycket man än pysslar med dom. :(

/Maria

Jo tidningar har jag bara tilflälligt, fick pengar igår och inhandlade nytt spån och halm :banana: Den är 100*50 och precis godkänd för 3 marsvin. Hanen bor där tills strax innan de ska föda så han slipper bo ensam så länge. Sedan blir det ju bara 2 st. Och de kan söka skydd, under hyllan är det rätt mörkt och de älskar vara där. Men de är inte så tama och då vill jag inte de ska smita in i ett litet hus hela tiden, då vänjer de sig aldrig!

Okej! Jag trodde att det var för max två marsvin jag! Det är vad jag läst och hört men alla kan ha fel! Sen håller jag inte riktigt med om att dom inte ska ha hus för man kan få marsvin handtama ändå. Håll på med dom tillräckligt mycket så ska du se att det går bra! Kom ihåg också att du luktar en massa nya lukter varje dag och marsvinen dina känner ju inte igen lukten och det är kanske det som skrämmer dem! Tvätta händerna innan du handskas med dem och få händerna att lukta som det gör i deras bur! Jag tror dom vänjer sig även om du har ett hus till dem! Lycka till!

Liknande trådar

Utrustning Fick min nya transport levererad av fd ägarna. Idag skulle jag premiärköra med den, och det går inte! Det känns som att kulan är för...
Svar
18
· Visningar
8 209
Senast: escade
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 447
Senast: Rimfaxe
·
Kropp & Själ Efter att ha varit avskräckt från hårfärgning sedan en misslyckad blekning i fjortisåren har Stormkast äntligen tagit mod till sig och...
2
Svar
22
· Visningar
7 318
Senast: nexxa
·
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama