Min knäppa katt

Celija

Trådstartare
Upptäckte idag att Vilda somnar som en bebis om man andas på henne med öppen mun? Det är lite udda tycker jag, brukar mammor andas på sina ungar eller något när dom är små? Eller är min katt bara knäpp :bump:
 
Sv: Min knäppa katt

Har du kollat din andedräkt? :D

Att blåsa lugnt på en kattunge brukar faktiskt lugna ner dem har ofta kört det på mina små pälsklingar.
 
Sv: Min knäppa katt

Min birma börjar energiskt tvätta ens nästipp om man blåser försiktigt på hennes ansikte. Givetivs jättegulligt trick min dotter kör för gäster! Alla smälter!

Men vore kul att få reda på varför hon gör så?

Hon är också dem mest tvättande katt jag träffat. Lite jobbigt ibland faktiskt... Är det taskigt av mig att säga nej till henne då?
 
Sv: Min knäppa katt

Tänk på att man ger katten en negativ signal när man blåser på den eftersom luftpusten påminner om en fräsning.
 
Sv: Min knäppa katt

Att hon börjar tvätta er beror på att hon försöker lugna ner er eftersom hon blir osäker när ni ger henne hotfulla signaler.
 
Sv: Min knäppa katt

Tänk det visste jag inte! Jag brukar inte blåsa hårt utan bara liksom, andas. Men det kanske ligger något i det du säger så det ska jag låta bli med :)
 
Sv: Min knäppa katt

Fast om hon kommer när man ligger stilla och spontant börjar slicka? Är man hotfull då?

Kan det inte vara nåt annat som gör det?
 
Sv: Min knäppa katt

Dom kan väl tvätta en utan att man är hotfull också, antar jag.
Mina katter brukar ligga och tvätta varandra och om dom är på det humöret även mig ibland. :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
786
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
750
Senast: Krålus
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 193
Senast: Marvin
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
1 212
Senast: GoLightly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp