Min kisse har fått en fästing på ögonlocket

B

brunette

Vad ska jag göra, min katt har fått en fästing på insidan av ögonlocket om ni förstår hur jag menar. Alså precis precis ovanför ögat.

Jag får inte bort den, sitter stenhårt och är jätte rädd att peta honom i ögat o han tycker det är super obehagligt.

Vad kan man göra.

Sv: Min kisse har fått en fästing på ögonlocket

Jag skulle bokat tid hos veterinär, inget jag skulle vilja göra själv. Då kan de också kolla om katten fått några skador på ögat av fästingen, den kan ju ha skavt iom att den sitter på insidan av ögonlocket om jag förstått dig rätt.

Be någon hålla i kissens huvud. Sen tar du naglarna så nära kissens päls som möjligt. Knip åt ordentligt och ryck!

(Jag tar massor med fästingar sommarsäsongen och naglarna funkar bäst)

Be någon hålla i kissens huvud. Sen tar du naglarna så nära kissens päls som möjligt. Knip åt ordentligt och ryck!

Fast på insidan av ögonlocket har inte katter päls;)

Jag skulle nog gjort som föregående talare, bett en vet fixa, låter väldigt läskigt:crazy:

Oj, såg nu att det var på insidan! Jag hade nog försökt i alla fall, fast inte enträget...

har du provat använda en sån här fästingpenna med en snara på? det kanske inte går ändå, man ska nog inte vålda så mycket nära ögat på kisse.

min hund hade en pytteliten fästing precis i analöppningen, haha, jag var inte så sugen på att rota med fingrarna där så den där pennan var guld värd!

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 094
Senast: Red_Chili
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 386
Senast: Kaching
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka