Min katt har blivit misshandlad!!

M

macbeth

Nu i morse såg jag att hon inte hade några morrhår kvar, bara avsvedda små stumpar.
Hon är innekatt, men min pojkvän hade släppt ut henne i svalen igår natt, han va jättefull och kommer inte ihåg någonting... Har ingen aning om hur länge hon va därute, vet bara att jag tyckte jag hörde något mjaua utanför dörren mitt i natten och när jag öppnade kom hon inspringande. Då såg jag inget på henne, men det va mörkt och jag va trött så tittade ju inte så noga.
Jag har inte haft några ljus tända hemma så det kan inte va det, hade visserligen tänt lite rökelse igårkväll men jag va i rummet hela tiden och såg aldrig att hon va nära. Dessutom kelade jag med henne långt efter det hade brunnit ut och då hade hon sina morrhår kvar.
Så det måste alltså va någon i min trappuppgång som tänt eld på hennes morrhår bara för att va elak.:mad: Känns verkligen inte kul att man har sådana grannar...

Sv: Min katt har blivit misshandlad!!

Eftersom din kille var så full att han inte minns att han släppte ut katten:mad: så skulle jag inte skylla på andra i första hand.

Du såg ju inte när katten sprang ut eller hur inblandad din kille var i det.

Fast jag tror knappast han har gjort något mot henne även om han va jättefull. Han är verkligen kattvän och har haft katt själv innan, som va utekatt så förmodligen släppte han ut henne av gammal vana i fyllan o villan...

Alkohol kan få folk att göra väldigt konstiga saker.
vet bla ett par fd bekanta som på fyllan skulle göra sig av med en katt som skulle skjutas dagen efter, sagt och gjort högg de huvudet av den. Detta brukar i vanliga fall vara människor som är väldigt snälla mot djur och har djur i familjen.

Tycker du skall kolla med din sambo en gång till. Trots allt är det bådas ansvar att katten inte råkar illa ut även om det är tråkigt att bo granne med någon som ev misshandlar katter, men tyvärr ser världen ut så vare sig man gillar det eller inte.
Det enda man kan göra är att försöka skydda sina djur från idioter så gott man kan.

Hon kanske har hälsat på hos nån och gått för nära ett tänt ljus? Kanske varit ute en kortis och nosat på en mashall (hur det nu stavas)?

Jag skulle vilja säga att det var tur att det bara var morrhåren som blev utsatta...
Katten är en innekatt egentligen eller vadå?

vet bla ett par fd bekanta som på fyllan skulle göra sig av med en katt som skulle skjutas dagen efter, sagt och gjort högg de huvudet av den. Detta brukar i vanliga fall vara människor som är väldigt snälla mot djur och har djur i familjen.

Tycker du skall kolla med din sambo en gång till. Trots allt är det bådas ansvar att katten inte råkar illa ut även om det är tråkigt att bo granne med någon som ev misshandlar katter, men tyvärr ser världen ut så vare sig man gillar det eller inte.
Det enda man kan göra är att försöka skydda sina djur från idioter så gott man kan.

men guud! Hugga huvudet av en katt?!! Ärligt, hur full man än är har man väl någon sorts spärr i sitt undermedvetna?!

Fan vad jag mår illa nu när jag läste det där : (
Finns inga ord...

men guud! Hugga huvudet av en katt?!! Ärligt, hur full man än är har man väl någon sorts spärr i sitt undermedvetna?!

Tydligen inte. Dock är detta människor jag vet har egna katter hemma och brukar gilla djur i allmänhet, vet inte vad som gick snett,dessutom var det bakom ryggen på ena killens lillasyster eftersom det var hennes katt (tror inte hon vet något än idag)

Ja, jag hoppas ju verkligen att det bara va en olycka. Känns ju inte så kul om någon skulle vart medvetet dum mot henne. Hon verkar ju iaf inte traumatiserad, glad och kelig som vanligt. Men svider ändå i hjärtat på mig när jag ser hennes stympade morrhår. Synd att hon inte kan berätta vad som hände...

Tydligen inte. Dock är detta människor jag vet har egna katter hemma och brukar gilla djur i allmänhet, vet inte vad som gick snett,dessutom var det bakom ryggen på ena killens lillasyster eftersom det var hennes katt (tror inte hon vet något än idag)

Vad du än säger så är det där INGA DJURVÄNNER!!! :mad::mad::mad::(:cry:

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag har en hankatt som är ca 5 år. Han är en väldigt mysig katt som kan ligga jämte mig och sova hela natten i min famn. Han är...
2
Svar
28
· Visningar
2 747
Katthälsa Min katt har sen 2 veckor tillbaka börjat bita mig väldigt mycket. Känner inte igen detta beteende alls från andra katter jag har...
Svar
15
· Visningar
2 932
Senast: TryMe
·
Övr. Katt Vi tog hem en katt i våras som då va 9 månader, kastrerad hankatt. Hade bott i en lägenhet hela sitt liv på 3: dje våningen. Ägaren...
Svar
17
· Visningar
1 762
Senast: Roxer
·
L
Övr. Katt Hej! Har för närvarande två innekatter boende med mig och en som mestadels är ute. Precis innan jul blev den ena kissen hängig, åt och...
Svar
6
· Visningar
2 919
Senast: sockertuss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama