Min katt bajsar grönt !

Tscabo

Trådstartare
Upptäckte igår att den stora svarta här bajsade grönt :eek: Inte illgrönt, men gråbrungrönt typ. Jag tänker inte ta kort och lägga ut. :cool:
Han mår fina fisken, leker med kattungen, sover, fjantar sig, käkar och går på lådan. Vad kan det vara? Jag tror inte någon av de andra katterna har samma färg på sitt, men de gräver ned det ordentligt, så det är ju sandfärgat när man kastar det.
Jag googlade runt lite, men detta verkar inte ha hänt någon annan.
Han käkar Friskies för tillfället om någon undrar (Kattmaten tog slut och det var det enda de hade på närbutiken)

Är det någon som har varit med om något liknande?
Jag ska ringa veterinären lite senare i eftermiddag hade jag planerat, men eftersom han mår så bra så ville jag se om någon har haft någon liknande upplevelse.

Sv: Min katt bajsar grönt !

Många råttgifter har grönt färgämne vilket även ses när djur som ätit det bajsar. Så om katten går både ute och inne skulle jag kontakta vet. per omgående och kontrollera koagulationsförmågan i blodet!!

Om katten ätit råttgift så kommer du inte märka att den är förgiftad förrän det är mer eller mindre "för sent", så avvakta inte om risken finns!

/Swat

Råttgift får jag stryka av listan.
Mina katter är permanenta innekatter och vi har inga gifter av den typen här.

Jag kan tänka mig att foderbytet kan vara orsaken.
Det finns väl gröna bitar i det fodret?

Eftersom jag är en smula excentrisk hade jag försökt dissikera de andra katternas bajs oxå för att jämföra.

Ja, det är faktiskt gröna bitar i fodret! Kan det vara så enkelt?
Jag ska kika lite på de andras bajs när de gjort sina behov nästa gång. :cry:

Kanske den katten tyckte att de gröna bitarna var godast och åt mest av dem?

Du kan ju prova att ta bort alla de gröna och se vad som händer alt. ge den katten bara de gröna bitarna. Blir som ett litet forskningsprojekt. :D

Jag antar att de gröna bitarna är grönsaker.. Och han har ju en konstig förkärlek för sojakorv. Jag ska prova att ta bort de gröna och se om det blir bättre med bajseriet. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• "Överlevnadsskuld" efter varsel
  • Tvillingar!?
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka