Min katt är sjuk!!

Centaur

Trådstartare
Han kan nästan inte stå på benen... :crazy: :cry: Jag vet inte vad som är fel, ser typ ut som han är full. Och när jag lyfter honom så sticker höger bakben rakt ut. Dessutom är hinnarna på ögonen synliga i ögonvrån. Jag är så orolig, vad kan det vara?? :(

Fanns ingen veterinär på vakt för kl 14...

Sv: Min katt är sjuk!!

Visst är det enerverande när man inte får fatt i vetrinär på studs :(

Hoppas kissen blir bättre!

Jag tror inte det, han är innekatt för han är blind på ena ögat efter en skada. Jag tänkte också på gift, men vi har inget giftigt inne i huset. I går kväll var han helt fin. Han låg och sov när jag åkte till stallet i morse, men det brukar han ofta göra (min mamma ger dom mat tidigt på morgonen när hon åker till jobbet) så jag reagerade inte på det.

Men så ringde mamma och sa att han varit dålig på morgonen. :crazy: Åkte hem och satte han på golvet för att kolla hur han gick och han bara ramlade ihop. :( Han går lite bättre nu, fortfarande vinglig men han orkar iaf stå..

Kan vara någon form av förlamning...eller en stroke...nåt liknande hände min ena kanin när jag var liten...

Hoppas du får tag i veterinär!!! :cry:

Nu har vi varit hos vet... Det syntes inget på röntgen så det är förmodligen en nervskada. Han har fått kortison och antibiotika. Så nu får vi bara hålla tummarna att han blir bättre.... Han var iaf jätteduktig, så snäll och samarbetsvillig trots att han har ont...

Det kan inte vara en öroninflammation då? Det kan ju påverka balanssinnet ordentligt. Jag känner en uppfödare vars ena kattunge gick från att vara lite vinglig till att bli helt apatisk pga. en öroninflammation.

Borde inte veterinären ha märkt det? :confused: Hon kollade i öronen och tog tempen, han hade ingen feber.

Är det någon infektion som satt sig på nervsystemet lär antibiotikan behöva några dagar på sig för att göra någon skillnad (om det ens är rätt antibiotika som ges, det är ju lite av ett lotteri ibland). Vore det öroninflammation borde veterinären märkt det...

Men katten kan stå på benen iaf? Inte bakbensförlamad?

Han kan stå men det är knapt. Svajar och går omkull och är apatisk. verkar inte se ordentligt heller. Typ som om han vore drogad!
Jag har vakat över honom hela natten, ibland så somnar han och är lugn, så vaknar han plötsligt och är rädd och vill gömma sig.:crazy:
Har ringt vet. igen så ska dit 12.30. Verkligen hemskt att se sin älskling såhär, jag är så rädd att han inte ska bli frisk igen... :cry:

consoling1.gif

Hoppas han blir bättre snart...

Fy vad läskigt!

Håller verkligen tummarna för att det ska ordna sig för dig!
Det värsta som finns är när djuren är dåliga och man inte vet vad man ska göra.
Man vill ju göra allt som man någonsin kan för dom.

Har du en veterinär som du litar på, är dom bra på katter? Dom flesta kan väll iof katter bra, men det är väll lite olika där med.

Kämpa på och ge dig inte!!!!

*tänker på er*

Han ligger på djurkliniken och får vätska nu. Vet. ringde precis och sa att blodproven visade förhöjda urinstoffvärden och undrade om han skulle behandla för det. Jag sa att han skulle göra ALLT för att få honom frisk...

Men nu vet vi iaf vad det (förmodligen) är, så hoppas bara att han blir bättre!!

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 154
Senast: Hoarfrost
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 287
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 063
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama