Min katt är så kräsen! HJÄLP!

B

Banana Breeze

Jag har två katter, den äldsta är 6 år gammal och en riktig madame:D.
Problemet är att mina katter har ätit torrfoder av märket nutro choice under hela sitt liv och nu kommer det märket inte att finnas i affärerna längre.
Den lilla, som vi kallar henne, äter i princip allt vi ger henne. Tyvärr äter den äldsta bara sin tonfisk, och sitt torrfoder av märket nutro :cool:. Hon vägrar att äta torrfoder av annat märke än nutro :crazy:.
Nu har vi börjat att blanda ut maten, som börjar ta slut, med andra märken, som både är minst lika bra och även lite dyrare:idea:. Men hon total vägrar att ens smaka på den nya maten. Går bara och jamar och tittar på matskålen. Enligt den lilla är den nya maten en delikatess:d, så vaför vara så ensidig? :confused:

Någon som har ett förslag på lösning eller har samma erfarenhet av kräsna katter? Vad ska jag göra?
Mycket tacksam för svar

Vill inte låta henne gå hungrig. Katter flyttar ju om de inte trivs hemma.

Sv: Min katt är så kräsen! HJÄLP!

Vi har nästan samma problem med vår lilla dam, hon vill bara äta räkor, korv och tonfisk. Ingen kattmat öht med andra ord

Vill också ha lite tips :confused:

Är uppvuxen med katter, men har aldirg haft någon som den här

Sv: Min katt är så kräsen! HJÄLP!

Jag har ingen lösning på ditt problem men kan säga att jag har en lika kräsen här hemma. Så du behöver inte känna dig ensam i alla fall.

Jag provade att byta foder till ett i samma prisklass, men nej. Han åt bara så att han överlevde dagen.
En bekant fick det till sin katt och den katten älskade fodret från stund ett.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: Bison
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 567
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 690
Katthälsa Hej! Jag har två katthonor, okastrerade (hittills) på 7 månader samt 5 månader, innekatter. Den äldsta katten har blivit väldigt tjock...
Svar
8
· Visningar
1 341
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama