Min katt är farlamad i svansen!

Sv: Min katt är farlamad i svansen!

Ja, va bra att det går frammåt för er! Hoppas att det går bra hos neurologen! :)

Nu har jag varit där med katten och svansen ska bort, helt o hållet..Även om han känner svansen lite o rör på den en aning, så har den förbättrats aldeles för lite o han känner inte smärta. Vi måste försöka få kiss o bajs-problemen lösta så han har fått nya mediciner: antibiotica mot urinvägsinfektion för han hade feber och valium för att kissa lättare. Han är rakad också så det blir lättare att hålla honom ren. Det var ju inte vad jag hoppades på, jag har känslan av att han aldrig kommer att gå på lådan igen... han bryr ju sej inte om sanden alls, bara lägger sej o sover i lådan!!!

Tråkigt att det inte går att rädda svansen, men hoppas att det kommer göra kissen bättre!

Nu är operation bokad på fredag och då blir han kastrerad också. Jag hade ett genomgående samtal med min vet. idag om det var "värt" det, om katten kan bli bra alltså. Han menade att det kan han och att han till o med har goda changser, men det tar 4-6 månader efter operationen...På sätt o vis är jag lättad att jag slipper avliva honom och att det finns hopp, men också orolig över hur det ska gå, det är ju väldigt lång tid. I sommar ska han till Sverige o då får han gå o kissa o bajsa bäst han vill ute i trädgården o på natten får jag ha honom på toan..Det blir nog lite enklare att sköta honom då! Nu är han ju inhängnad på terrassen o stundvis luktar det som om lejon-burarna på djurparken, ääh.. På natten är han inomhus i en kaninbur, o det gillar han ju inte så värst! Ibland smiter han (kan nämligen öppna dörrar) o då lägger han sej i sängarna..jag förstår honom, men kisset...

Jag förstår att det är jobbigt! :crazy:
Men så länge katten inte lider av sin situation eller får sämre levnadsvillkor tycker jag att det är jättestarkt av dig att kämpa vidare.

Ja, det är han o det på inrådan av veterinären!! Jag prövade några nätter att ha honom lös i köket (först fick jag ju flytta ut alla möbler ecc) men det blev för jobbigt att tvätta golvet varje morgon vid halv sju innan alla skulle äta frukost o flytta in möblerna (allt själv!).
Han var bara i den buren i TVÅ veckor efter skadan därför att nervskador har bättre chans att läka om man är stilla, så att han är där i buren på natten är egentligen bara bra för honom. Jag vill inte ha honom på terrassen på natten om han skulle kunna få för sej nåt, typ ta sej upp på taket, för med den slafsande svansen efter sej kan en olycka lätt hända!

Okej, då förstår jag. Tyckte bara det lät som en väldigt trist tillvaro.

Kämpa på med din kisse! Självklart ska du inte avliva din katt så länge det finns hopp!

*sänder kämparkramar!*

Nu är kissen opererad o det gick bra. Han ser hemskt rolig ut med rakad rumpa o bara en stump (om ens det)till svans. Han är redan pigg o verkar inte ha ont. Nu börjar väntan på att ett litet mirakel ska hända..att kissen går på lådan o gör sina behov (eller iallafall känna när han gör dom!!)!!
Får skriva en ny tråd om en sisådär 4-6 månader o berätta om han blivit bra igen!!

Hoppas allt går bra och att kissen mår bra! Lycka till båda två, hoppas på goda nyheter längre fram!

Tack för din uppmuntran! Det känns bra att se att katten mår så bra efter operationen. Han ser inte ut att sakna något..han är till o med söt utan svans, kallar honom just nu för rumpe-stumpen!!

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 135
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 448
Katthälsa Ursäkta för långt inlägg! Lite bakgrund: Vi adopterade vår (inne)katt från ett katthem han var då fyra år gammal (idag 12 år). Han har...
Svar
0
· Visningar
1 601
Senast: Safir
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama