Min kanondebut.

YlvaG

Trådstartare
Japp, det var ju Birka som gällde i helgen. Våran debut var ju igår, både för mig och Aini (rag n03, kastrat hona). Fick otroligt bra kritik. Fick vårat första CAP- Jag köpte tom rosett för vårat första CAP :angel:
Vi vart dock inte NOM, det knep en birma, men det såg ut att vara ganska jämnt. Hon skötte sig helt underbart. Var så otroligt stolt över henne.

Så var det ju idag också. Vi hade Eva Porat och alla vet ju om hennes pälsmani. Vi fick kanonkritik idag med, bortsett från prepareringen. Där var det inga glada miner, men fick jättemycket bra tips och knep som jag sög i mig som en tvättsvamp. Eva tyckte att det var synd att hon var så dåligt preparerad då det helt klart var en panelkatt jag hade. Så hon sa åt oss att lägga på ett kål och kamma, kamma, kamma till nomineringen.

Aini vart så less på att kammas tillslut så vi tyckte att nu ger vi oss. Det var fortfarande inte bra, men vi ville inte bråka mer med henne. Vi var nöjda med att hon presterat så bra, fått fina omdömmen och skött sig underbart, så vi lade ner efter ett tag. Jag funderade ett tag på att inte ens ta upp henne till NOM, men gjorde det ändå.

Och det var ju tur, för den knep vi framför birman som tydligen inte heller var superbra preparerad. :bump:

Jaha? Panel också? Reykur skötte prepareringen (slutkammen, haha) medans jag knaprade lugnande och drack kaffe i mängder. Är det här verkligen nyttigt? Utställningar alltså?

Jag var skitnervös då Aini skött sig så bra, men jag visste inte hur hon skulle reagera med massvis av folk omkring sig men det gick skitbra. Det vart inget BIS, men vi fick en röst iaf.

Så helgen för oss vart två CAP och en NOM. Hon har skött sig helt underbart och jag är mer än nöjd. Alla pälstips sög jag i mig så nästa gång, då jäklar ska det inte finnas en våg i pälsen. :banana:

Liknande trådar

Träning Ja här kommer ett lite meningslöst inlägg men måste bara få skriva av mig lite :D Äger en 05:a som inte riktigt har funkat som jag...
Svar
6
· Visningar
1 141
Senast: Minnaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama