Min kanin somnade in imorse...

M

maalin_

Idag hittade jag min ena kanin död i sin bur :( Han låg helt stilla och alldeles stel... Och jag är så fruktansvärt ledsen! Bara 5 år fick vi tillsammans <3

Det konstiga är att han inte har visat några tecken alls på att något skulle vara fel... Och han hade ögonen öppna när han dog...! Vad kan ha hänt? Det var lite vit torkad vätska i ögonen också...

Vi begravde honom ikväll och man känner sig så himla tom... Jag älskade honom så mycket! Han var så fin... Det är en sån bisarr situation att stå och måla korset till sin älskade kanins grav, och att sätta ner lådan och ösa över jord... Helt sjukt vad hemskt det är :cry:

Har någon en fin låt som man kan lyssna lite på? Det är så svårt med låtar, för sorgliga ballader kan ju vara sköna att lyssna på även fast man kommer gråta medan roliga mer fartiga låtar har ju en mer positiv stämning. Men på något sätt så tillåter jag inte mig själv att vara glad nu när han precis har somnat in...

Iallafall, jag kommer alltid älska dig Mango! <3

Ett inlägg om honom: http://malinolsson.webblogg.se/2010/april/utkast-april-29-2010.html#comment

Sv: Min kanin somnade in imorse...

Vad tråkigt att din kanin gick bort. Han var verkligen jättesöt:love:

Skickar en liten tröstkram.

Beklagar. :(

Det är inte ovanligt att kaniner dör "bara sådär".
Kaniner brukar in i det längsta undvika att visa att de är sjuka/skadade.
För att få ett relativt säkert svar är det obduktion som gäller.

Har själv haft kaniner som dött tidigt.
En hane dog vid 3 års ålder, samt hans son vid 1½ år.
Samma symtom på båda; matvägran sista timmen i livet.
Förutom det inga symtom alls.

Att din kanin var vit i ögonen beror nog just på att den var död och hade varit det ett tag. Det hade nog ingenting med själva dödsorsaken att göra.

Jag tycker du ska lyssna på Brigth Eyes av Art Garfunkel.
Den får alltid mina ögon att tåras då den får mig att tänka på min första kanin, som dog 9 år gammal (för flera år sedan).

Tröstkramar till dig!

Senast ändrad:

KL*

Tack för er tröst hörni! :') Det värmer!

Men eftersom ögonen var öppna måste det ha varit ett snabbt dödsfall? För annars brukar de ju somna in som jag tycker låter lite "skonsammare"... Han kanske blev skrämd av något? För han var rätt ängslig av sig, gubben <3 Eller hjärtstillestånd eller något... Men det såg ändå ut som att han låg ner, eller möjligtvis var påväg ut från boet till resten av buren... Åh saknar honom!

Angående låten: Jag tror jag har gråtit slut på alla tårar! Men det var en väldigt fin låt. Och videon var ju hemsk också..!

Ååhh... den filmen är bara så fantastisk! :love:
Tittade på den hur mycket som helst när jag var liten, och har den fortfarande inspelad på video.

TS: Vad jobbigt att upptäcka det så oväntat. Beklagar.

Ja, jag kunde ju inte ha fått en värre start på torsdagsmorgonen :cry:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka