Min kanin gick bort...

A

always_TsT

Hade en hermelin kanin som hette Ludde. Han dog i torsdags i hjärt attack.... Lite då och då hade han andats konstigt men nästa dag var det bra igen. men så bestämmde vi oss för att åka in till veterinären med honom. Väl inne hos veterinären brast hans svaga hjärta...Och han dog:(:cry: Han är nu begravd på tomten, och vilar i frid..men jag saknar honom så enormt. Han betydde så mkt för mig........

Sv: Min kanin gick bort...

mm det är det värsta med att ha djur...

Mitt marsvin dog igår (fredagen den 21 Mars 2008).. Hon var 4 och ett halvt år gammal. Hon var kraftigt överviktig, men var pigg och glad. Men igår när jag skulle byta i buren så tog jag först hennes burkamrat. Sedan när jag skulle ta Snuttan (Hon hette igentligen Ibiza) så kändes det som hon stretade emot (hon låg under ett litet flak som vi har i buren), fast hon rörde sig liksom inte, hon var bara så stel.. Jag fattade att det var något fel. Pappa gick förbi samtidigt som jag sa halvhögt
att hon var död. Visst var hon ju det..
Vi begravde henne i skogen på vår trädgård, där hon nu vilar i frid.
Men det kom så plötsligt. Hon hade varit jättepigg, och så..
Hon hade tydligen lagt sig för att sova, och troligtvis orkade den gamla damens hjärta inte med längre.

Det jag vill säga med det här är att jag vet precis hur du känner.
Jag gråter hela tiden, det går inte en vaken timme utan att tårarna börjar strömma.
Hoppas att det känns bättre för dig (always_TsT) snart, och att du minns de fina stunderna med din kanin!

Tack desamma !! .......

har oxå haft marsvin, de är så sööta :)

ååh man kan ju gråta floder när djuren går bort :( mina kanin födde två dödfödda ungar idag :cry: hade väntat på ungarna jättelänge, långt innan parningen, och så var dom döda :( usch, det var så hemskt att se! :cry:

Liknande trådar

Övr. Djur Igår, söndagen den 10/2 2008 kl 19.20, somnade min älskade Zvinto in. I torsdag fick jag ett samtal om att Zvinto såg lite hängig ut och...
Svar
6
· Visningar
1 039
U
Övr. Hund Med tanke på att jag skrev i "är din hund farlig tråden" så skriver jag den här tråden. Jag tog nämligen bort min spaniel i förra...
Svar
9
· Visningar
1 059

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar