Min hund har fått valp

Fraggel_Tess

Trådstartare
Fast det är inte en vanlig valp utan den är formad som en avlång boll och är rosa och blå. Elektra har blivit knasig och tror att hon har fått valp :crazy: Men nu börjar jag se ett mönster. Det är efter löp nr 2 hon tror sig bli mamma och aldrig efter löp nr 1. Är det någon som har en teori varför det alltid bli efter löp 2?

Idag är en av de bättre dagarna "Valpen" har hon lagt vid mina fötter än från de tre tidigare dagar som passerat då hon har vaktat den rejält och varit allmänt mammig. För hennes och min del är det mer motion och sysselsättning som gäller.

Sv: Min hund har fått valp

Det var konstigt :confused:
Du vet väl att du ska ta av henne valpen?
Fast du skriver ju om mer motion och sysselsättning så jag antar att du redan vet det :D

Jo jag vet. Valpen är konfiskerad och bortadopterad från och med idag då vi såg tecken på att hon inte brydde sig längre. Vi har tidigare tagit den direkt och då blev hon deppig utan dess like.

Men jag tycker det är konstigt att det alltid är efter löp 2 och inte löp 1.

Vi hade en drever som hämtade kattungar och la i sin korg när hon var skendräktig :smirk:
I vanliga fall hatade hon katter och försökte mörda så många som möjligt :crazy:
Kattmamman hämtade ungarna när hunden var ute och hunden tog tillbaka dem när katten gick ut!
Hon brukade också hålla på ett par dagar och sen hatade hon alla katter igen :angel:

Ibland blir man fundersam över hundar. Min morfar hade en tik som började med att gräva hål lite här och var intill huset och byggde plats för henne och valparna :crazy:

Min tik blev skendräktig redan efter första löpet... Det rann mjölk ur henne, hon hade "valpar", hon gick omkring och gnällde och var orolig hela tiden, o låg o flåsade etc... Det var skitjobbigt för henne (och även för oss, vi fick inte sova på nätterna plus att hon var orolig hela dagarna), så nu har veterinären skrivit ut Galastop som förhindrar skendräktigheten (hon har börjat lite smått nu efter andra löpet...). Kanske ett tips om din voffa får det jobbigt!

Tack för tipset men nu ser det ut att bli lugnt. Elektra börjar bete sig normalt och för tillfället sussar hon i sängen. :bump:

Min hund var sådär precis när syrran skaffade en kattunge och jag skulle sova över för att ta hand om katterna när syrran reste bort.. Den stackarn fick inte röra sig mycket.. När hon varit på kattlådan så gick tiken och hämtade henne och bar henne till en kartong som syrran hade bäddat i åt kattungen.. Sen blev ju kattstackarn hungrig men så fort hon hade ätit färdigt så skulle hon bäras tillbaka till korgen och tvättas...

Nu har mina föräldrar den katten men varje gång de kommer och hälsar på så springer katten så fort hon ser min hund.. Och min hund går och letar upp henne och ska tvätta henne.. Detta gäller iofs även när hon int löper, katter ska man bära runt på och lägga i korgen och sen ska de tvättas... :crazy: Mina katter försvarade sig dock så dem bar hon inte runt på.. Grannarnas katter ska man bära in, de är ju på rymmen :D :crazy:

mvh Anna

Liknande trådar

Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
2 027
Senast: Nota
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 141
Senast: Migo
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 942
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 980

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka