Min hund har fått en knöl på huvudet

inka

Trådstartare
För någon dag sedan upptäckte jag en liten knöl, stor som en ärta, strax framför örat på min lilla 5 månader gamla valp. Den är hård och ömmar inte. Jag får klämma ganska hårt på den utan att han reagerar. Har någon en aning om vad detta kan vara?
Han är pigg och glad och äter som vanligt. Vi har börjat fasa in nytt foder, om det skulle vara av betydelse.

image_zpsa74a7b0a.jpg
[/URL][/IMG]
image_zps6b67a32a.jpg
[/URL][/IMG]
 
Sv: Min hund har fått en knöl på huvudet

Omöjligt att säga med hjälp av bilder. Det kan vara många olika saker. Fästingbett, stuckit sig på en tagg, insektsbett, "ungdomsfinne" och så finns det ett antal orsaker till. Är valpen badad? Känn igenom valpen över hela kroppen för att kolla om det finns fler, i så fall kan det vara reaktion på schampot. Du nämner byte av foder, är det samma märke som valpfodret? Om det är reaktion på det nya fodret bör det också finnas fler utspridda på kroppen. Om den är likadan eller större på måndag så hade jag bett en veterinär titta på det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ För några veckor sedan upptäckte jag en förhårdnad i mitt ena bröst. Den är avlång, kanske 1x3cm, strax under bröstvårtan typ, som ett...
2
Svar
26
· Visningar
10 853
Senast: Thera
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 887
Hästvård Hej! När jag promenerade hem med hästen efter gårdagens dressyrträning, gick jag och klappade och kliade på henne som jag brukar. När...
Svar
11
· Visningar
2 141
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 235

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp